Πώς οι ορμόνες μπορούν να επηρεάσουν το βάρος σας;

Συντάκτης: Θωμάς Κυργιόπουλος

Influence:

Παγκόσμιες έρευνες έχουν δείξει ότι υπάρχουν περισσότεροι από 1,5  δισεκατομμύριο υπέρβαροι ενήλικες, εκ των οποίων 400 εκατομμύρια είναι παχύσαρκοι.

Στις ίδιες έρευνες υπάρχει το συμπέρασμα ότι ο περιορισμός της διατροφής οδηγεί στην απώλεια βάρους αρχικά, αλλά περισσότερο από το 80% των παχύσαρκων ατόμων δεν κατάφεραν να μειώσουν το βάρος τους. Αυτό το αποτέλεσμα αποδόθηκε στις ορμονικές αλλαγές.

Από τις έρευνες αυτές αποκαλύφθηκε ο σημαντικός ρόλος που παίζουν οι ορμόνες στη ρύθμιση του σωματικού βάρους, με αποτέλεσμα συνήθως οι διατροφικές αλλαγές να είναι λιγότερο ικανές να έχουμε ένα μακροπρόθεσμο αποτέλεσμα.

Ας δούμε αναλυτικότερα ποιες είναι οι ορμόνες που παίζουν αυτόν τον αρνητικό ρόλο στην απώλεια βάρους και π;vς μπορούν οι παχύσαρκοι άνθρωποι να τις αντιμετωπίσουν.

Κορτιζόλη

Η ορμόνη αυτή, γνωστή και ως ορμόνη του στρες, αυξάνεται κάθε φορά που βρισκόμαστε σε συνθήκες πίεσης είτε ψυχολογικά, είτε σωματικά. Επειδή όμως οι καθημερινές συνθήκες σήμερα είναι πάντα πιεστικές, έχει παρατηρηθεί ότι η μικρή άλλα χρόνια παραγωγή αυτής της ορμόνης οδηγεί σε αύξηση του λίπους στην κοιλιά και τον κορμό.

Τα υψηλά επίπεδα αυτής της ορμόνης, πέρα από την άνιση κατανομή του λίπους στο σώμα, αυξάνουν τη χοληστερίνη και το σάκχαρο και προκαλούν το αποτέλεσμα της υπερφαγίας γιατί έχουν επίδραση στα κέντρα του εγκεφάλου που επηρεάζουν την όρεξη.

Σας συμβαίνει να θέλετε συνεχώς να τρώτε κάτι γλυκό, να νιώθετε κουρασμένοι και με άσχημη διάθεση, ακόμα και αν έχετε μόλις ξυπνήσει; Όλα αυτά είναι συμπτώματα μίας αυξημένης έκκρισης της συγκεκριμένης ορμόνης.

Για να μπορέσετε να την αντιμετωπίσετε, θα πρέπει να εντάξετε στην καθημερινότητά σας τη γυμναστική, μια και έτσι κινητοποιούνται μηχανισμοί του οργανισμού που εξουδετερώνουν τις ορμονικές και μεταβολικές επιδράσεις του στρες.

Επίσης πολύ επιβοηθητικός παράγοντας στην αντιμετώπιση της συγκεκριμένης ορμόνης και της  αύξησής της είναι η ένταξη στην διατροφή φρούτων πλούσιων σε βιταμίνη C. Η βιταμίνη αυτή σχετίζεται με χαμηλά επίπεδα κορτιζόλης.

Για καλύτερα αποτελέσματα είναι απαραίτητο να βγει από την διατροφή η καφεΐνη, καθώς μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα της κορτιζόλης για να τα κρατήσει υψηλά για αρκετές ώρες.

Ορμόνες θυροειδούς

Οι ορμόνες αυτές είναι υπεύθυνες για τον έλεγχο του μεταβολισμού. Οταν έχουμε υπολειτουργία του θυρεοειδούς αδένα, το βάρος αυξάνεται, καθώς ο μεταβολισμός πέφτει και πολλές λειτουργίες του οργανισμού ατονούν. Τα αποτελέσματα είναι εμφανή, έλλειψη ενέργειας, μειωμένη απόδοση τόσο πνευματικά όσο και σωματικά, δυσκοιλιότητα, τριχόπτωση και ξηρότητα στο δέρμα.

Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα αυτό, πρέπει οπωσδήποτε να ληφθεί  κατάλληλη ιατρική αγωγή.

Διατροφικά θα μπορούσατε να βοηθήσετε τον οργανισμό σας καταναλώνοντας τροφές που είναι πλούσιες σε σελήνιο, όπως για παράδειγμα το συκώτι, τα χτένια και τα πολύσπορα σκευάσματα.

Εάν εντάξετε στη διατροφή σας το μπρόκολο, το κουνουπίδι, το ραπανάκι και το λάχανο θα βοηθήσετε ακόμα περισσότερο, γιατί τα συγκεκριμένα τρόφιμα περιέχουν χημικές ουσίες που θα  εμποδίσουν την σύνθεση των συγκεκριμένων ορμονών.

(διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στην επόμενη σελίδα)

Σελίδες: 1 2

Συντάκτης: Θωμάς Κυργιόπουλος,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr