Πώς να γίνετε πιο πειστικοί ως συνομιλητές!

Συντάκτης: Λιάνα Γεωργουλοπούλου

Πώς να γίνετε πιο πειστικοί ως συνομιλητές!Γίνετε πειστικοί ομιλητές σε μια συζήτηση… χωρίς κόπο αλλά με τρόπο! Η πειθώ αποτελεί το «κλειδί» για την επιτυχία, όχι μόνο των πολιτικών και των πωλητών, αλλά κάθε ανθρώπου που ζητά την επιτυχία στη ζωή. Σε μια συνέντευξη για μια δουλειά ή σε μια συζήτηση με φίλους και συνεργάτες πρέπει να είστε σε θέση να πείσετε τον άλλον ότι πιστεύετε στον εαυτό σας και τις ιδέες σας. Στόχος είναι να μετατρέψετε ένα «όχι» σε «ναι» και να οδηγήσετε τον άλλο στο να αλλάξει ακόμα και άποψη πάνω σε ένα ζήτημα. Οι παρακάτω συμβουλές μπορούν να σας «ανοίξουν» το δρόμο προς έναν πειστικό λόγο, γεμάτο αυτοπεποίθηση…

Μη φοβάστε να υποστηρίξετε τις απόψεις σας

Ένας πειστικός ομιλητής πρέπει να έχει γνώμη απέναντι σε ένα θέμα και να την υποστηρίζει με πάθος. Πολλοί είναι αυτοί που προτιμούν το «μέσο δρόμο», πιστεύοντας οτι θα ευχαριστήσουν την πλειοψηφία των γύρω του. Μια τέτοια στάση όμως μοιάζει ανούσια! Άλλωστε, αν δεν αντιδράσει κάποιος με την άποψή σας, τότε πως θα μπορέσετε να την αναλύσετε σε βάθος. Ωστόσο, πρέπει να έχετε στο μυαλό σας, οτι κάθε αντίληψη είναι αποδεκτή και οτι δεν χρειάζεται όλοι να συμφωνούν μαζί σας. Βέβαια, αν καταφέρετε να τους κερδίσετε με την ευφυΐα και τα επιχειρήματα σας… τόσο το καλύτερο!

Χρησιμοποιήστε τις σωστές λέξεις στο λόγο σας

Όταν αρχίζετε να μιλάτε με κάποιον πρέπει να σκιαγραφείτε το θέμα και όσα πρόκειται να αναφέρετε αργότερα. Έτσι, θα καταφέρετε να παρουσιάσετε ένα ζήτημα και να αναδείξετε ότι «κρατάτε» τη λύση του στα χέρια σας! Οι λέξεις παίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαδικασία της πειθούς, καθώς μια λάθος επιλογή μπορεί να οδηγήσει σε παρερμηνείες και αμφιβολίες για την άποψή σας. Πρέπει να κάνετε τα πάντα για να εμπλουτίζετε το λεξιλόγιό σας και να το κρατάτε σε ένα σαφές και περιγραφικό επίπεδο. Έρευνες δείχνουν ότι οι άνθρωποι ανταποκρίνονται καλά σε συγκεκριμένες λέξεις, όπως «βελτίωση», «φυσικό», «καθαρό», «δοκιμασμένο» και στη λέξη «συνιστάται».

Πώς να γίνετε πιο πειστικοί ως συνομιλητές!Αναφερθείτε σε ψαγμένες πληροφορίες ή στατιστικά!

Τα στατιστικά στοιχεία, τα παραδείγματα και τα γεγονότα ή οι μαρτυρίες προσφέρουν κύρος στο λόγο σας, αφού αποδεικνύουν ότι έχετε ασχοληθεί ιδιαίτερα με τ θέμα. Για παράδειγμα η πρόταση: «οι τιμές των καυσίμων έχουν αυξηθεί κατά 3000% τα τελευταία 5 χρόνια», μπορεί να είναι απλή αλλά σας χαρίζει αξιοπιστία. Απλώς να θυμάστε δύο συμβουλές: πρώτον να αναφέρετε τον ακριβή αριθμό των στατιστικών στοιχείων και να στηρίζεστε πάντα σε πληροφορίες από γνωστές και αξιόπιστες πηγές.

Μιλήστε για μια έντονη προσωπική εμπειρία

Επωφεληθείτε από τα έξι «όπλα» της επιρροής: την αρχή, τη συνέπεια, την αμοιβαιότητα, τη συμπάθεια, τη σπανιότητα και την κοινωνική απόδειξη. Χρησιμοποιήστε  έντονα την προσωπική εμπειρία σας, λέγοντας στον άλλο για κάποια ιδιαίτερη ιστορία της ζωής σας που σχετίζεται άμεσα με το θέμα συζήτησης. Έτσι, μπορείτε να τον προσεγγίσετε συναισθηματικά και να «εκμεταλλευτείτε» την προσωπική σας εμπειρία προς δικό σας όφελος.

Προσαρμόστε το λεξιλόγιο σας ανάλογα με την περίσταση!

Πάντα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας ότι το λεξιλόγιό πρέπει να αλλάζει ανάλογα με το συνομιλητή σας. Κάθε άνθρωπος έχει ξεχωριστό μορφωτικό επίπεδο και διαφορετικές προτιμήσεις όσον αφορά την ομιλία. Για παράδειγμα, μπορείτε να προχωρήσετε σε δύσκολες λέξεις όταν μιλάτε με έναν επιστήμονα, αλλά όταν μιλάτε με έναν απλό άνθρωπο το λεξιλόγιό σας πρέπει να είναι εξίσου εύκολο. Έτσι, θα μπορέσετε να εκφράσετε και οι δυο τις σκέψεις σας με τους ίδιους όρους.

Πώς να γίνετε πιο πειστικοί ως συνομιλητές!Διαφημίστε προσεκτικά τις ικανότητες σας

Στην αρχή μιας συζήτησης καλό είναι να αναφερθείτε στην εμπειρία σας ή σε κάποιες ειδικές γνώσεις που αφορούν το θέμα συζήτησης. Προσοχή! Δεν πρέπει να «κομπιάζετε» μέσα σε μια συζήτηση, καθώς θα φανείτε λιγότερο αξιόπιστος. Φροντίστε να αναφέρετε απλά την πραγματικότητα και να μη καυχιέστε για τον εαυτό σας. Μιλήστε εύγλωττα και εκφραστείτε με πεποίθηση, αφήνοντας πίσω τους δισταγμούς των επιφωνημάτων «εεε» ή «μμμ».

Χρησιμοποιήστε λέξεις με συναισθηματική δύναμη

Οι λέξεις με συναισθηματική δύναμη μπορούν να αλλάξουν την εικόνα σας. Οι άνθρωποι δεν είναι ρομπότ! Για αυτό καλό είναι μια λογική συζήτηση να περιέχει και την ένταση του συναισθήματος, ώστε να σας μετατρέψει σε ένα συναρπαστικό συνομιλητή. Θυμηθείτε ότι μια ορθολογική άποψη μπορεί να αλλάξει τη στάση κάποιων, αλλά δεν μπορεί να τους οδηγήσει στο να αναλάβουν δράση. Ωστόσο, προσπαθήστε να μην είστε υπερβολικά φλύαροι ή μελοδραματικοί, γιατί μπορεί να σας γυρίσει «μπούμερανγκ».

Δώστε σημασία στις εκφράσεις του προσώπου σας!

Ένα ύποπτο βλέμμα ή μια υποτονική στάση μπορεί να χαλάσει το κομμάτι της αξιοπιστίας σας. Πρέπει να κοιτάτε τον άλλο στα μάτια και να δείχνετε το σθένος και τη ψυχολογία που αρμόζει σε έναν πειστικό ομιλητή. Καλό είναι να προσπαθείτε να αυξάνετε ή να χαμηλώνετε τη φωνή σας, να χρησιμοποιείτε τα χέρια σας και να προσφέρετε ρυθμό και παύσεις στη συζήτηση, ώστε να «κρατάτε» γερά την προσοχή του συνομιλητή σας.

Πώς να γίνετε πιο πειστικοί ως συνομιλητές!Tips για να κερδίσετε κάποιον με τα λόγια σας:

  • Η ενσυναίσθηση είναι το κλειδί για όλα τα είδη της πειθούς. Μιλήστε και παρατηρήστε πώς θα αντιδράσει ο άλλος. Είναι σημαντικό να βλέπετε τις αντιδράσεις του συνομιλητή σας, για να καταλάβετε τη στάση του απέναντι στα λόγια σας.
  • Μην επεξεργάζεστε πάρα πολύ την επόμενη «κίνησή» σας μέσα στη συζήτηση. Κάτι τέτοιο θα δυσανασχετήσει και θα προσβάλλει τον απέναντι.
  • Μην αφήσετε τους άλλους να γνωρίζουν ότι αναφέρεστε αποκλειστικά με βάση τη γνώμη σας. Πείστε τους ότι μιλάτε με βάση την αντικειμενική αλήθεια. Ποιος μπορεί να διαφωνήσει με αυτό;
  • Κρατήστε τη συζήτηση σε μια ποιητική βάση. Σκεφτείτε, ότι μερικές φορές δεν έχει σημασία τι λέτε… αλλά πως το λέτε!
  • Αν σας επιτεθεί κάποιος δραστικά, αναγνωρίστε την επίθεση και συνεχίστε με ήρεμο τόνο. Μην απαντήσετε, γιατί αυτό μπορεί να κάνει κάποιον να πιστέψει ότι όντως υπάρχει αλήθεια πίσω από τα λόγια του. Η καλύτερη αντιμετώπιση… είναι το χιούμορ!

Συντάκτης: Λιάνα Γεωργουλοπούλου,

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.