Οι σούπερ τροφές του Μαΐου

Συντάκτης: Φανή Μπακαλιού, Διατροφολόγος

Είναι ένας από τους πιο όμορφους και αισιόδοξος μήνες του χρόνου. Φέρνει μαζί του υποσχέσεις ανανέωσης και σχέδια για το καλοκαίρι, την υγεία, το σώμα, την ομορφιά. 

Ο Μάιος προσφέρει τρόφιμα που μπορούν να ενισχύσουν τον οργανισμό, να βοηθήσουν το ανοσοποιητικό, να αυξήσουν την ενέργεια, να μας προστατέψουν από την κούραση, τα καυσαέρια και βλαβερές ακτίνες του ήλιου. Δείτε την ενέργειά σας να απογειώνεται και το σώμα σας να τονώνεται με τη βοήθεια της διατροφής. Βάλτε στο ημερήσιο πρόγραμμά σας τις Σούπερ τροφές του Μαΐου: 

Κεράσια

Μέσα στον κόκκινο ζουμερό καρπό τους περικλείουν όλη τη δύναμη της φύσης. Προσφέρουν βιταμίνες όπως Α, B και C,  μεταλλικά άλατα, φυτικές ίνες και ελλαγικό οξύ, ουσία η οποία προστατεύει από τον διαβήτη και βοηθάει στη διατήρηση  της νεότητας. Είναι πλούσια σε φυτοστερόλες και ανθοκυανίνες που μειώνουν τα λίπη στο αίμα και βοηθάνε στην πρόληψη του καρκίνου και του διαβήτη. Μειώνουν αισθητά την πνευματική και σωματική κόπωση, αποτοξινώνουν το ήπαρ, τη χολή και τους αδένες, είναι χωνευτικά, διουρητικά και ευνοούν την λειτουργία του ουροποιητικού συστήματος και του εντέρου.

Φράουλες

Το κατεξοχήν φρούτο σύμβολο της άνοιξης, προσφέρει σε μικρή ποσότητα (6-8 μεγάλες φράουλες ) τη διπλάσια από τη συνιστώμενη ποσότητα βιταμίνης C.  Η υψηλή τους περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά αυξάνει την HDL ¨καλή¨ χοληστερόλη και προστατεύει από προβλήματα στην καρδιά. Το ελλαγικό οξύ και οι ανθοκυανίνες που περιέχουν αναστέλλουν τη δημιουργία καρκινικών και εμποδίζουν τη γήρανση του δέρματος. Βοηθάνε στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, του σακχάρου του αίματος, τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος και την υγεία των ματιών. Η σημαντικότερη δράση τους όμως είναι η αντιμετώπιση των φλεγμονών του οργανισμού.

Αρακάς

Είναι πλούσιος σε φυτικές ίνες και βιταμίνες A, C, Ε και K, που είναι απαραίτητη για την υγεία των οστών και του αίματος. Έχει έντονες αντιοξειδωτικές, αντιφλεγμονώδεις και αντιγηραντικές ιδιότητες και  ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα λόγω των φλαβινοειδών  που περιέχει. Τα ωμέγα-3 λιπαρά του οξέα προλαμβάνουν ασθένειες της καρδιάς, η νιασίνη του βοηθά στη μείωση της παραγωγής των τριγλυκεριδίων και κακής χοληστερόλης, ενώ οι φυτικές ίνες ρυθμίζουν τη γλυκόζη του αίματος και προλαμβάνουν τη δυσκοιλιότητα.

Βερίκοκα

Είναι πλούσια σε βιταμίνη Α (3 βερίκοκα καλύπτουν σχεδόν το 100% του RDA) συμβάλλοντας έτσι στην καλή υγεία των ματιών. Είναι καλή πηγή βιταμίνης C και φλαβονοειδών, με ισχυρές αντιοξειδωτικές και καρκινοπροστατευτικές ιδιότητες.  Περιέχουν ακόμη Β3 (νιασίνη),  σίδηρο, κάλιο και φυτικές ίνες που είναι απαραίτητες για την υγεία του πεπτικού συστήματος και την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας. Τα βερίκοκα καταπραΰνουν τους πονοκεφάλους, καταπολεμούν την αϋπνία και αντιμετωπίζουν την ήπια κατάθλιψη.

Μύρτιλα

Ονομάζονται και «βατόμουρα της νιότης» γιατί είναι πλούσια σε βιταμίνες Α, β-καροτίνη, C και E που εμποδίζουν την πρόωρη γήρανση των κυττάρων. Οι πολυφαινόλες τους έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, οι ανθοκυανιδίνες αντιμετωπίζουν δραστικά το μεταβολικό σύνδρομο, τα γλυκοζοειδή κάνουν ευκολότερη τη διαχείριση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα.  Είναι καλή πηγή σιδήρου που θωρακίζει το ανοσοποιητικό και φυτικών ινών, που συμβάλλουν στην πρόληψη μιας σειράς εντερικών παθήσεων και φλεγμονών. Το μύρτιλα «θωρακίζουν» τη μνήμη,  βελτιώνουν την όραση, είναι πηγή αιώνιας νιότης.

Αβοκάντο

Προσφέρει πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνες A, C και E, και αντιοξειδωτικές ουσίες που επιβραδύνουν την διαδικασία του γήρατος και προστατεύουν τον ανθρώπινο οργανισμό από την οξειδωτικό stress. Προσφέρει και τα 18 βασικά αμινοξέα που συνθέτουν μια ολοκληρωμένη πρωτεΐνη. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε μoνοακόρεστα λιπαρά οξέα και δρα προστατευτικά μειώνοντας την κακή χοληστερόλη και την αρτηριακή πίεση του αίματος. Επιπλέον, διευκολύνει το σώμα να απορροφήσει περισσότερα συστατικά όπως οι λιποδιαλυτές βιταμίνες. Η περιεκτικότητά του σε κάλιο και φυλικό οξύ, προστατεύει από τις σύγχρονες ασθένειες και ενισχύει την όραση.

Πηγές

Stanford University Research

Natural Medicine Journal

New England Journal of Medicine

Συντάκτης: Φανή Μπακαλιού, Διατροφολόγος

Εκπαιδευτικός – Διατροφολόγος με σπουδές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Αποφοίτησε από το τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού…