Οι σωτήριες Β-γλυκάνες

Συντάκτης: Φανή Μπακαλιού, Διατροφολόγος

Ανήκουν στα βιοενεργά λειτουργικά συστατικά. Όσο βαρύγδουπος όμως είναι ο τίτλος τους, τόσο ταπεινή είναι η προέλευσή τους. Γιατί απλά πρόκειται για φυτικές ίνες που προέρχονται κυρίως από τη βρώμη, το κριθάρι, τη σίκαλη και το σιτάρι.

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες:

  • συμβάλλουν στην απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών
  • στη ρύθμιση της κινητικότητας του εντέρου
  • στη μείωση της κακής LDL χοληστερόλης και την αύξηση της καλής HDL
  • στην θωράκιση του οργανισμού απέναντι σε καρδιαγγειακές νόσους και κάποιες μορφές καρκίνου
  • στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος έναντι σε βακτήρια, ιούς και παράσιτα
  • στην προφύλαξη ακόμα και από δυσμενείς παρενέργειες της χημειοθεραπείας και των ακτινοβολιών.

Μείωση της όρεξης

Οι β-γλυκάνες μειώνουν τα επίπεδα της γλυκόζης μετά το γεύμα, ρυθμίζουν τα επίπεδα της ινσουλίνης και αυξάνουν το επίπεδο του κορεσμού.

Βοηθάνε, δηλαδή στο να χορταίνουμε πιο γρήγορα και να καταναλώνουμε μικρότερη ποσότητα φαγητού.

Καταναλώστε 1 φλιτζάνι βρώμη την ημέρα:

  • στο πρωινό με γάλα, γιαούρτι και φρούτα
  • πάνω στο ψωμί
  • μέσα σε ομελέτα
  • σε μπισκότα με σταφίδες
  • σε μπάρες δημητριακών
  • μέσα σε ζύμη για ψωμί

Συνταγή ψωμιού με πίτουρο βρώμης

Υλικά

8 κουταλιές πίτουρο

3 αυγά

1,5 κουταλάκι γλυκού baking powder

1 γιαούρτι 2%

λίγη μαγιά

Εκτέλεση

  • Ανακατέψτε τα υλικά σε ένα ορθογώνιο μπολ και ψήστε το σε φούρνο μικροκυμάτων για 6-8 λεπτά (800W).
  • Αφήστε το ψωμί να κρυώσει για λίγο, κόψτε το σε φέτες και ψήστε στην τοστιέρα τόσο ώστε να μην ξεραθεί.

Συντάκτης: Φανή Μπακαλιού, Διατροφολόγος

Εκπαιδευτικός – Διατροφολόγος με σπουδές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Αποφοίτησε από το τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού…