Μία νέα εποχή γάλακτος!

Συντάκτης: Ροξάνθη Λέτσιου

Influence:

Πόσες και πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει σαν παιδιά  την χιλιοειπωμένη και διόλου πρωτότυπη  φράση «δεν θα σηκωθείς από το τραπέζι, εάν δεν πιείς όλο το γάλα  σου».  Η φράση αυτή, βαθιά ριζωμένη, από την παιδική ηλικία των περισσότερων από εμάς έχει καταστήσει στο μυαλό μας το γάλα ως σημαντική πηγή ασβεστίου, αδιαμφησβήτητα απαραίτητου για την ανάπτυξη του παιδιού.

Εντούτοις στις μέρες μας πέρα του κλασσικού και γνωστού σε όλους αγελαδινού γάλακτος έχουν κάνει την εμφάνισή τους και άλλα είδη, κυρίως φυτικά (γάλα αμυγδάλου, σόγιας, ρυζιού, βρώμης). Όπως είναι αναμενόμενο οτιδήποτε καινούργιο αντιμετωπίζεται με καχυποψία, εώς ότου εγκατασταθεί και αυτό με την σειρά του στην συνείδηση του καταναλωτή.

Πριν εξεταστούν και δοθούν τα χαρακτηριστικά των νέων ειδών γάλατος θα πρέπει να διερωτηθούμε, τι είναι αυτό, που οδήγησε στην αναζήτηση μίας νέας οικογένειας γάλακτος, όπως τα φυτικά; Γεγονός, που συνεπάγεται την αμφισβήτηση της ποιότητας του αγελαδινού.

Μία νέα εποχή γάλακτος!

Για αρκετά χρόνια το αγελαδινό γάλα για τους περισσότερους ήταν κάτι σαν την Βίβλο, δεδομένο, ότι αντιμετωπίζονταν ως κάτι ιερό, εφόσον εξασφάλιζε στον οργανισμό την πολυπόθητη πρωτεΐνη και φυσικά το απαραίτητο για την ανάπτυξη των οστών, ασβέστιο. Φυσικά η επιστήμη απέδειξε ότι πολλά από αυτά, που αποτελούσαν αδιαμφησβήτητα δεδομένα καταρρίφθηκαν και έτσι ο μύθος γύρω από το αγελαδινό γάλα γκρεμίστηκε σαν πύργος από  τραπουλόχαρτα! Αρχικά:

  • σύμφωνα με έρευνες, που διεξήγαγε το πανεπιστήμιο του Ιλινόις, οι ενέσεις με ορμόνες αλλά και τα αντιβιοτικά, που δίνονται στις αγελάδες, περιέχουν μία συγκεκριμένη ορμόνη, υπεύθυνη για την ανάπτυξη στον άνθρωπο, ακόμα και καρκίνου του μαστού.
  • επιπλέον, ο μύθος ότι το αγελαδινό γάλα είναι μοναδικό για το ασβέστιο και δεν μπορεί να αντικατασταθεί καταρρίφθηκε. Έρευνες στο πανεπιστήμιο του Σαν Φρανσίσκο έδειξαν ότι ένα ποτήρι γάλα έχει 300 gr ασβέστιο, όσο δηλαδή και ένα φλυτζάνι ωμά σύκα. Τελικά ουδέν αναντικατάστατο!!
  • όσο αφορά το κομμάτι της πρωτεΐνης είναι αλήθεια ότι ένα φλυτζάνι γάλα περιέχει 8gr πρωτεΐνης. Όμως οι φακές αλλά και τα λευκά φασόλια περιέχουν ανά φλυτζάνι 19 gr πρωτεΐνης, ενώ πρωτεΐνη περιέχεται σε πληθώρα φρούτων και λαχανικών!

Τα είδη φυτικού γάλακτος είναι πολλά και η αλήθεια είναι, πως όποιος είναι τόσο «θαρραλέος», ώστε να δοκιμάσει τα περισσότερα από αυτά, θα αντιληφθεί, πως καλύπτουν ένα τεράστιο φάσμα γεύσεων. Αυτό σημαίνει, πως κατά πάσα πιθανότητα κάποιο είδος σίγουρα θα καλύψει και τους πιο απαιτητικούς από τους καταναλωτές.

1) Γάλα αμυγδάλου: Είναι καλό για όσους προσέχουν την διατροφή τους, δεδομένου ότι έχει 20-40 θερμίδες ανά φλυτζάνι και είναι πλούσιο σε βιταμίνη Ε. Επιπλέον καλύπτει περίπου το 30% του ασβεστίου, που χρειάζεται ο οργανισμός. Εντούτοις δεν μπορεί με τίποτε να αντικαταστήσει τα αμύγδαλα καθώς περιέχουν πολλές περισσότερες θρεπτικές ουσίες ενώ θα πρέπει να σημειωθεί, πως έχει την τάση να έχει περισσότερο νάτριο συγκριτικά με άλλες πηγές γαλακτομικών. Τέλος στα θετικά του θα πρέπει να συνυπολογιστεί ότι είναι εύκολο να το φτιάξει κανείς στο σπίτι γλυτώνοντας το κόστος, που συγκριτικά με το αγελαδινό μπορεί να είναι και 3πλάσιο.

(διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στην επόμενη σελίδα)

Σελίδες: 1 2

Συντάκτης: Ροξάνθη Λέτσιου,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.