Μαυρίστε ομοιόμορφα με τη βοήθεια της διατροφής

Συντάκτης: Φανή Μπακαλιού, Διατροφολόγος

Ο καλοκαιρινός ήλιος είναι δελεαστικός και το μαυρισμένο δέρμα συνώνυμο της ομορφιάς. Δεν έχουν όμως όλα τα δέρματα την ικανότητα να μαυρίζουν εύκολα. Σύμφωνα με την Journal of Nutrition η μελανίνη, η αιμοσφαιρίνη και η καροτίνη είναι οι τρεις χρωστικές που συμμετέχουν στην παραγωγή του χρώματος της επιδερμίδας.

Το χρώμα του δέρματος όμως εξαρτάται κυρίως από την ποσότητα μελανίνης που ο οργανισμός παράγει. Μεγάλη παραγωγή μελανίνης σημαίνει και πιο σκούρο δέρμα, ενώ μικρή παραγωγή συνεπάγεται πιο λευκή ή χλωμή επιδερμίδα. Η μελανίνη λειτουργεί προστατευτικά απέναντι στην ηλιακή ακτινοβολία και παράγεται από τον οργανισμό σαν φυσική αντίδραση στην υπερβολική έκθεση στον ήλιο.

Η β-καροτίνη, η βιταμίνη Α, η βιταμίνη Ε, η τυροσίνη και το Ασβέστιο  ενισχύουν την παραγωγή μελανίνης από τον οργανισμό ή λειτουργούν σαν πρόδρομοι αυτής κι έτσι βοηθάνε να αποκτήσουμε όμορφο τροπικό μαύρισμα.

Βάλτε στο πιάτο σας, λοιπόν, μερικά από τα παρακάτω τρόφιμα καθημερινά:

Ανανά και Μπανάνες. Οι ερευνητές βρήκαν ότι τα δύο αυτά τροπικά φρούτα μπορούν να υπερδιπλασιάσουν την παραγωγή μελανίνης από τον οργανισμό.

Καρότα

Βερίκοκα

Ντομάτες

Φράουλες

Καρπούζι

Πράσινες, κόκκινες, πορτοκαλί  πιπεριές

Κολοκύθες και κολοκυθάκια

Γλυκοπατάτες

Κόκκινο μαρούλι

Σπανάκι

Μάνγκο

Παπάγια

Βατόμουρα. Το κοινό τους χαρακτηριστικό είναι η μεγάλη ποσότητα β-καροτίνης που περιέχουν. Η μορφή αυτή της βιταμίνης Α συμμετέχει ενεργά στην παραγωγή της μελανίνης από τα μελανοκύτταρα.

Ντοματοχυμός, γιατί δίνει μεγάλη ποσότητα λυκοπένιου, ικανό να χαρίσει χρυσαφί χρώμα στο δέρμα, αλλά και αποτελεσματικό στο να προστατεύει τον οργανισμό από τις ελεύθερες ρίζες που δημιουργούνται λόγω της έκθεσης στον ήλιο

αλλά και

Αυγό

Σολομό

Γαλοπούλα

Φουντούκια

Σουσάμι και ό,τι περιέχει σουσάμι και

Αμύγδαλα, γιατί όλα είναι πλούσια σε βιταμίνες Α και Ε

Ημιαποβουτυρωμένο γάλα και γιαούρτι, λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας σε βιταμίνη Α και Ασβέστιο, αλλά και σε τυροσίνη και κυστεΐνη, δύο απαραίτητα αμινοξέα βασικά για την παραγωγή χρωστικών από το σώμα μας.

Ψάρια, κυρίως αυτά που τρώγονται με τα κόκαλα, γιατί περιέχουν βιταμίνη D που προστατεύει από τις βλαβερές συνέπειες της ηλιακής ακτινοβολίας

Τέλος, το νερό και το ελαιόλαδο μπορούν να προσφέρουν ενυδάτωση και ελαστικότητα στην επιδερμίδα που ταλαιπωρείται από πολύωρη έκθεση στον ήλιο.

Η βοήθεια που προσφέρεται από τη διατροφή στο δέρμα δεν μπορεί να αποδώσει μέσα σε ώρες ή μερικές μόνο μέρες. Χρειάζεστε τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών καθημερινά για αρκετό διάστημα πριν εκτεθείτε στον ήλιο. Τα οφέλη όμως είναι πολλά, όχι μόνο για τη διαδικασία του μαυρίσματος, αλλά και για την προστασία του οργανισμού από την υπεριώδη ακτινοβολία.

Ευχές για Χαρούμενες, Ξέγνοιαστες Διακοπές!

Πηγές:

J Agric Food Chem

Journal of Nutrition

Συντάκτης: Φανή Μπακαλιού, Διατροφολόγος

Εκπαιδευτικός – Διατροφολόγος με σπουδές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Αποφοίτησε από το τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού…