Λίγο πριν τις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Συντάκτης: Μαρία Τσεκούρα

Influence:

Η πλειοψηφία των εφήβων έρχονται κάποια στιγμή αντιμέτωποι με αυτόν  τον «γιγάντιο» φόβο, τις Πανελλαδικές εξετάσεις.  Κάθε Ιούνιο πλέον, οι εξετάσεις αυτές είναι που φέρνουν τον μαθητή κοντά σε ένα μεγάλο του όνειρο, την εισαγωγή  στη σχολή της προτίμησής του και την αρχή της φοιτητικής του ζωής. Ανεξάρτητα, από το αν κάποιος είναι πολύ καλός ή μέτριος μαθητής, η επιθυμία της επιτυχίας είναι ίδια και πολυπόθητη. Ο κόπος, το άγχος, η επιθυμία, ο ανταγωνισμός… είναι κάποια από τα συναισθήματα που βιώνουν οι μαθητές και άλλοτε τους πεισμώνουν να εντείνουν τις προσπάθειες και άλλοτε τους αποκαρδιώνουν.  Αν προσθέσουμε σε  αυτά και τις προσδοκίες που μπορεί να έχουν οι γονείς και οι δάσκαλοι από τα παιδιά   τους…  τότε τα αρνητικά αυτά  συναισθήματα διπλασιάζονται.

Ωστόσο, οι Πανελλαδικές εξετάσεις δεν είναι στην πραγματικότητα αυτός ο «μπαμπούλας», που εύκολα και σε μια στιγμή στερεί τα όνειρα από έναν έφηβο. Είναι απλά ένα μικρό  σκαλοπάτι για να μεταβούμε από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δεν είναι όμως το μοναδικό σκαλοπάτι και ούτε το πέρασμά μας από αυτό είναι τελεσίδικο και εφάπαξ.  Οι Πανελλαδικές στην ουσία είναι ένα ακόμα διαγώνισμα, ένα από τα πολλά διαγωνίσματα που δίνει ο μαθητής καθ’ όλη την διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Όμως με μια μεγαλύτερη σοβαρότητα και αξία.. Ο μαθητής πρέπει να καταλάβει εγκαίρως ότι στο τελικό διαγώνισμά του, τον Ιούνιο,  δε θα δει κάτι που ποτέ δεν έχει διαβάσει στην ύλη του και στην προετοιμασία του.

Παρόλα αυτά το άγχος εξακολουθεί και υφίσταται και πολλές φορές μπορεί και να δυσχεράνει την προσπάθεια που γίνεται. Αυτό που χρειάζεται λοιπόν εδώ, είναι να συνειδητοποιήσει ο μαθητής το άγχος του και να το αποδεχτεί! Έτσι θα μπορέσει να το ελέγξει  και να το μεταβάλλει σε κάτι εποικοδομητικό, σε ένα ακόμη κίνητρο για να διαβάσει και να εντείνει τις προσπάθειες του.

Πέρα όμως από αυτά… το σημαντικότερο βήμα για να προσεγγίσουμε θετικά τις Πανελλαδικές είναι το διάβασμα!!! Διάβασμα και πάλι διάβασμα! Αυτό δε σημαίνει βέβαια, ότι ο μαθητής πρέπει να κλείνεται νυχθημερόν στο δωμάτιο του διαβάζοντας χωρίς μέτρο και λογική. Αντίθετα, πρέπει να λειτουργεί με πρόγραμμα και να εκμεταλλεύεται  κυρίως τις όποιες αργίες προκύπτουν για να κάνει τις επαναλήψεις του και να καλύψει τυχόν κενά που έχει.

(διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στην επόμενη σελίδα)

Σελίδες: 1 2

Συντάκτης: Μαρία Τσεκούρα,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr