Η μπανάνα είναι σημαντική για την υγεία μας

Συντάκτης: Χριστίνα Γιώτη

Οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε ότι οι μπανάνες είναι μια μεγάλη πηγή καλίου, αλλά κατά πόσο γνωρίζουμε τα εκπληκτικά οφέλη που προσφέρουν; Παρακάτω θα δείτε λεπτομερώς τα οφέλη που θα σας δώσουν περισσότερη ενέργεια, βελτιωμένη πέψη και θα βελτιώσουν ακόμα περισσότερο την εμφάνισή σας και ίσως να γίνει η πρώτη επιλογή σας, χωρίς να το παρακάνετε.

Κάλιο

Το κάλιο είναι ένα βασικό μέταλλο που διατηρεί την σωστή καρδιακή λειτουργία και ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση. Οι μπανάνες που είναι πλούσιες σε κάλιο, αντισταθμίζουν την επίδραση του νατρίου (άλατος) στην αύξηση της αρτηριακής πίεσης. Αυτό, μαζί με μια υγιεινή διατροφή και τρόπο ζωής, μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου. Σύμφωνα με έρευνες η κατανάλωση μπανάνας σε τακτική βάση μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης εγκεφαλικού επεισοδίου έως και 20%.  Η περιεκτικότητα σε κάλιο της μπανάνας ωφελεί επίσης τα νεφρά και τα οστά. Η αυξημένη πρόσληψη καλίου καταστέλλει την απέκκριση ασβεστίου στα ούρα, αποτρέποντας τις οδυνηρές πέτρες στα νεφρά.

Αυξημένη ενέργεια

Τα φυσικά σάκχαρα της μπανάνας που εξισορροπούνται με διαλυτές ίνες, δίνουν μια αργή, σταθερή απελευθέρωση ενέργειας.  Επίσης είναι ένα πολύ καλό σνακ, για να καταπολεμήσει την κάμψη που αισθάνεστε νωρίς το απόγευμα στην εργασία. Είναι μια καλή επιλογή για την απώλεια βάρους διότι μια μικρή μπανάνα περιέχει περίπου 100 θερμίδες και θα ικανοποιήσει τους πόθους σας για γλυκό. Αντικαταστήστε τις καραμέλες και άλλα τρόφιμα με μπανάνες, όχι μόνο θα ενισχύσετε το σώμα σας με βιταμίνες και μέταλλα, αλλά θα έχετε και μεγαλύτερη ενέργεια.

Βελτιωμένη πέψη

Οι περισσότεροι δεν παίρνουν αρκετές ίνες για να βοηθήσουν τα τρόφιμα να ταξιδέψουν ομαλά μέσω του πεπτικού συστήματος. Οι μπανάνες είναι μια μεγάλη πηγή φυτικών ινών.
Επίσης είναι πλούσιες σε φρουκτο-ολιγοσακχαρίτες (FOS). Το FOS είναι ένα προβιοτικό, δηλ. τροφοδοτεί τα σημαντικά «φιλικά» βακτηρίδια που ζουν στην πεπτική οδό. Αυτά τα βακτήρια βοηθούν στο να απορροφήσουμε τα θρεπτικά συστατικά πιο αποτελεσματικά.

Καταπολεμεί την καούρα

Βοηθούν στην ισορροπία του pH στο στομάχι και ενισχύουν την προστατευτική βλέννα, ανακουφίζοντας τον πόνο. Η περιεκτικότητα σε ίνες μετακινεί τα τρόφιμα μέσω του πεπτικού σωλήνα πιο γρήγορα, εμποδίζοντας έτσι την επαναρροή.

Βιταμίνη Β6

Αυτή η βιταμίνη είναι σημαντική για τη δημιουργία αιμοσφαιρίνης για υγιές αίμα. Το B6 εμπλέκεται επίσης στη διατήρηση των κατάλληλων επιπέδων σακχάρου στο αίμα, στη σύνθεση και στη διάσπαση των αμινοξέων και στην παραγωγή αντισωμάτων για ισχυρότερη ανοσολογική αντίδραση στο σώμα σας.

θετικές επιδράσεις στο δέρμα

Οι μπανάνες είναι ιδανικές για τη θεραπεία δερματικών παθήσεων όπως η ψωρίαση και η ακμή. Τρίψτε στο δέρμα σας την μπανάνα απαλά πάνω από την πληγείσα περιοχή και αφήστε το υπόλειμμα να απορροφηθεί. Η περιεκτικότητα σε λιπαρά οξέα του δέρματος βοηθά στην ανακούφιση μιας ποικιλίας δερματικών παθήσεων και παρέχει έντονη ενυδατική δράση.

Βελτιώνει τη διάθεση

Οι μπανάνες περιέχουν τρυπτοφάνη αμινοξέων που το σώμα σας μετατρέπει σε σεροτονίνη. Τα κατάλληλα επίπεδα σεροτονίνης συμβάλλουν στη βελτίωση της διάθεσης, στη μείωση του στρες και στην ενίσχυση της γενικής σας προοπτικής και ευτυχίας. 

Συντάκτης: Χριστίνα Γιώτη,

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr