Η ευεργετική επίδραση του χορού!

Συντάκτης: Ιωάννα Καλεμίδου

Influence:

Ο χορός αποτελεί μια μορφή έκφρασης σε κάθε δυνατή στιγμή της ζωής μας. Η συντροφιά μας σε χαρές, αλλά και λύπες. Πέρα από τη διασκέδαση, με τί άλλο συνδέεται; Ποιά τα οφέλη που αποκτούμε;

Ο χορός ορίζεται ως μια μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης, ενίοτε και χαλάρωσης, η οποία αναφέρεται στην κίνηση του σώματος. Συνήθως είναι ρυθμική και σύμφωνη με τη μουσική. Είναι ένας τρόπος με τον οποίο επικοινωνούμε με μέσο το σώμα μας, εκφράζοντας παράλληλα διάφορα συναισθήματα. Εκτιμάται ότι ετυμολογικά προέρχεται από τις λέξεις χέρι (από τις κινήσεις των χεριών ή το πιάσιμό τους) ή χώρος (από τον ειδικό χώρο πάνω στον οποίο χόρευαν κατά την αρχαιότητα).

Η αρχαία τέχνη της Τερψιχόρης (μία από τις εννέα μούσες και προστάτιδα του χορού) αφορά όλες τις ηλικίες ανεξαιρέτως. Ένα παιδάκι μπορεί να ασχοληθεί με τον χορό από 3 ακόμα ετών, αυξάνοντας έτσι τις δυνατότητες του σώματός του, την ελαστικότητα, την πλαστικότητα των κινήσεών του και την ενδυνάμωση των μυών του. Παράλληλα αναπτύσσεται η έννοια της μουσικότητας, της φαντασίας και της αυτοσυγκέντρωσης/ πειθαρχίας. Ωστόσο ακόμα και ένας ενήλικας μπορεί να ξεκινήσει τον χορό, με θέληση και υπομονή.

Η ενασχόληση με τον χορό έχει τόσο ψυχικά, όσο και σωματικά οφέλη.

  • Ανάλογα με το σωματικό μας βάρος, μπορούμε να χάσουμε από 174 έως 500 θερμίδες ανά ώρα.
  • Βελτιώνεται η καρδιαγγειακή μας λειτουργία.
  • Κινητοποιούμε κάθε μυϊκή ομάδα στο σώμα μας.
  • Σφίγγουμε τους μυς της κοιλιάς μας.
  • Δυναμώνουμε τον κορμό μας.
  • Γυμνάζουμε τα άκρα μας.
  • Αποκτούμε ελαστικότητα και πλαστικότητα.
  • Μαθαίνουμε να ελέγχουμε το σώμα μας.
  • Αποκτούμε αρμονία ως προς την κίνησή μας.
  • Αποκτούμε ισορροπία ακόμα και στις σκέψεις μας.
  • Βοηθάμε τη στάση του σώματός μας.
  • Έχουμε βοήθεια ακόμα κα σε περιπτώσεις πλατυποδίας.
  • Βελτιώνουμε προβλήματα σκολίωσης, κύφωσης και λόρδωσης.
  • Γεμίζουμε με θετικά αισθήματα και μειώνουμε τα επίπεδα άγχους.

Σύμφωνα με μία μελέτη που πραγματοποιήθηκε από τα ΤΕΦΑΑ Θεσσαλονίκης σχετικά με την επίδραση που έχει ο χορός σε άτομα στην τρίτη ηλικία, η μουσική κάνει το μυαλό να δουλεύει καλύτερα και βοηθάει έτσι και στη διατήρηση καλού μνημονικού. Παράλληλα έχει άμεσο και θετικό αντίκτυπο στην ψυχική υγεία, λόγω της συναναστροφής με άλλα άτομα. Τέλος γυμνάζει το σώμα, ενώ βοηθάει ταυτόχρονα στη βελτίωση της στάσης και μειώνει τα καρδιαγγειακά προβλήματα.

Το να ασχοληθεί κανείς με τον χορό έχει πολλαπλά οφέλη. Είναι κάτι που μαθαίνουμε να ασχολούμαστε με αυτό από πολύ μικροί ακόμα και κάποιοι από εμάς το ακολουθούν και στη μετέπειτα επαγγελματική σταδιοδρομία τους. Σε άλλους προκύπτει ως ταλέντο και ως μια πηγαία ανεξέλεγκτη δύναμη και άλλοι το διδάσκονται.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι μας αγγίζει όλους. Μοιραζόμαστε το ίδιο πάθος! Αν δεν το κάνετε ήδη κι αν ακόμα θέλετε να γυμναστείτε ενώ δεν έχετε χρόνο ή χρήματα, χορέψτε! Θα δείτε μεγάλη διαφορά κι ειδικά όσο ασχολείστε με αυτό. Όπως είπε και η Αμερικανίδα χορεύτρια Agnes De Mille «Το να χορεύεις σημαίνει να βγαίνεις από τον εαυτό σου. Πιο μεγάλος, πιο όμορφος, πιο δυναμικός».

Συντάκτης: Ιωάννα Καλεμίδου,

Influence:

Μαζί θα περιηγηθούμε στον απύθμενο κόσμο της ψυχολογίας κι όσων παραπλεύρως μας/με απασχολούν και θα προσπαθήσουμε να τα ερμηνεύσουμε και να τα κατανοήσουμε…