Γιατί πρέπει το παιδί να διαβάζει με την μητέρα

Συντάκτης: Μαρία Βαγδούτη

Influence:

Έχουν υπάρξει αρκετές έρευνες που συστήνουν στους γονείς να μην διαβάζουν τα παιδιά τους για το σχολείο και να τα αφήνουν να γίνονται υπεύθυνα αναλαμβάνοντας εξ’ ολοκλήρου την μελέτη τους. Παρ’ όλα αυτά δεν ισχύει το ίδιο και για το διάβασμα  σε προσχολική ηλικία.

Αρκετές μητέρες, όντας πολυάσχολες με τόσες υποχρεώσεις, αισθάνονται τύψεις που δεν έχουν το χρονικό περιθώριο να περνάνε περισσότερο χρόνο με τα παιδιά τους. Ιδιαίτερα στη παιδική τους ηλικία, η συμβολή της μητέρας είναι ιδιαίτερα καταλυτική για την κοινωνική, ψυχική και συναισθηματική τους ανάπτυξη.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο UCL του Λονδίνου και από το Πανεπιστήμιο του Essex, αφού μελέτησαν στοιχεία σχετικά με 8.000 παιδιά και τις μαμάδες τους, που συγκεντρώθηκαν σε περίοδο 16 ετών, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η συμβολή της μητέρας είναι ιδιαίτερα σημαντική για την ανάπτυξη των γνωστικών ικανοτήτων του παιδιού, στα πρώτα στάδια της ζωής του.

Ακόμη και μισή ώρα διαβάσματος την ημέρα, με την μητέρα μπορεί να βοηθήσει στις μαθησιακές δυνατότητες του παιδιού στην μετέπειτα ζωή του. Συγκεκριμένα, τα παιδιά στα οποία η μητέρα τους διαβάζει λογοτεχνία τουλάχιστον για μισή ώρα κάθε μέρα ή κάνουν μαζί το διάβασμα του σχολείου, στις ηλικίες ανάμεσα στα 3,5 και στα 7, φαίνεται να έχουν καλύτερες γνωστικές ικανότητες, επίδραση που διατηρείται και μέχρι την ενηλικίωση.

Μάλιστα διατηρούν τις ικανότητες αυτές ακόμη και στο Πανεπιστήμιο ή στην εργασία τους. Ακόμη, τα παιδιά που περνούν ποιοτικό χρόνο με την μητέρα τους καταφέρνουν να αναπτύξουν και κοινωνικές δεξιότητες. Στη συνέχεια της ζωής τους εντάσσονται με μεγαλύτερη ευκολία σε κοινωνικές ομάδες και εκφράζουν σπανιότερα επιθετική συμπεριφορά.

Με το ίδιο Θέμα έρευνας ασχολήθηκε και μία μελέτη του Πανεπιστημίου του Έσεξ και του University College του Λονδίνου, η οποία δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Economic Journal. Τα αποτελέσματα της έρευνας υπέδειξαν ότι είναι ουσιαστικός για την  ανάπτυξη του παιδιού ο χρόνος που περνά μαζί του ο γονιός και, ιδιαίτερα, ο χρόνος που πρέπει να περνάνε με τις μητέρες τους πρέπει να είναι ο μεγαλύτερος δυνατός. Για τις ανάγκες της μελέτης χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία που συγκεντρώθηκαν στη Μελέτη της Χιλιετίας και αφορούσαν βρέφη που γεννήθηκαν στη Βρετανία ανάμεσα στον Σεπτέμβριο του 2000 και τον Ιανουάριο του 2002.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ

Σελίδες: 1 2

Συντάκτης: Μαρία Βαγδούτη,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr