Πέντε κανόνες για να “χτίσετε” μυς

Συντάκτης: Φίλιππος Μιχαηλίδης

Το να «κερδίσεις» μυς δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται. Οι άνθρωποι καθημερινά ξοδεύουν ώρες από τη μέρα τους στα γυμναστήρια για να χτίσουν ένα καλύτερο σώμα, όμως αρκετοί δεν τα καταφέρνουν. Ας δούμε πέντε από τους βασικούς κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε για να μην πηγαίνει χαμένη η ώρα μας στο γυμναστήριο.

 

Κανόνας No.1: Καταναλώνετε ένα γραμμάριο πρωτεΐνης ανά κιλό σωματικού βάρους

Είναι σημαντικό η διατροφή σας να περιέχει πηγές πρωτεΐνης, καθώς αυτό είναι το κύριο συστατικό που θα βοηθήσει στο να «βάλετε» μυς και να κάψετε λίπος. Πηγές πρωτεΐνης είναι τα γαλακτοκομικά, το κρέας, κυρίως λευκό καθώς είναι πιο άπαχο (κοτόπουλο, γαλοπούλα) και το ψάρι. Ένα γραμμάριο ανά σωματικό κιλό είναι ιδανικό για όσους γυμνάζονται.

Για παράδειγμα αν ζυγίζετε 70 κιλά φροντίστε να καταναλώσετε 70 γραμμάρια πρωτεΐνης διαχωρισμένη σε 5 μικρά γεύματα στη διάρκεια της ημέρας.

 

Κανόνας No.2: Κοιμηθείτε αρκετά τη νύχτα

Ο ύπνος συχνά δε θεωρείται κάτι σημαντικό. Φροντίστε να κοιμάστε γύρω στις 8 ώρες το βράδυ για να ενισχύσετε τον οργανισμό σας και να αναρρώσετε πιο σωστά. Αν σας περισσεύουν και μια-δυό ωρίτσες μέσα στη μέρα καλό θα ήταν να τις εκμεταλλευτείτε.

 

Κανόνας No.3: Βάλτε ως προτεραιότητα τη διατροφή αμέσως μετά το γυμναστήριο

Υπάρχει μια συγκεκριμένη στιγμή της ημέρας που η διατροφή σημαίνει τα πάντα. Το τι θα καταναλώσετε αμέσως μετά την άσκηση δεν επηρεάζει μόνο τους μυς, τη δύναμη, την ανάρρωση και την ενέργεια που θα έχετε την υπόλοιπη μέρα, αλλά και τη μελλοντική σας άσκηση. Οπότε φροντίστε να καταναλώσετε ένα γεύμα πλούσιο σε πρωτεΐνη μέσα σε διάστημα μιας ώρας από τη στιγμή που θα τελειώσετε την εξάσκηση σας.

 

Κανόνας No.4: Να πίνετε αρκετό νερό στη διάρκεια της ημέρας

Το να πίνετε νερό μπορεί να μη φαίνεται σημαντικό στοιχείο για να ενισχύσετε τους μυς σας, όμως είναι ένα συνηθισμένο λάθος που κάνουν όσοι ασκούνται. Η σωστή ενυδάτωση δεν είναι μόνο για να ξεδιψάσουμε. Ένα από τα αποτελέσματα της αφυδάτωσης είναι και η σμίκρυνση των κυττάρων. Η σμίκρυνση των μυϊκών κυττάρων οδηγεί στο φαινόμενο του καταβολισμού των μυών, δηλαδή το σώμα αντί να καίει λίπος για να παράγει ενέργεια, καίει μυς.

 

Κανόνας No.5: Εκτέλεση ασκήσεων με ελεύθερα βάρη

Αν, τώρα, θέλετε να ενισχύσετε τον τρόπο εξάσκησης σας, σας προτείνουμε να ελαχιστοποιήσετε τη χρήση των μηχανημάτων στο γυμναστήριο και να χρησιμοποιήσετε ελεύθερα βάρη (αλτήρες, μπάρες). Με τη χρήση τους ενεργοποιείτε και δευτερεύοντες μυς κατά τη διάρκεια της άσκησης, οι οποίοι βοηθούν στην σταθεροποίηση της μυϊκής ομάδας που εξασκείτε. Έτσι κερδίζετε διπλά, καθώς «βάζετε» μυς και καίτε περισσότερο λίπος.

Συντάκτης: Φίλιππος Μιχαηλίδης,

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.