Οι ευεργετικές ιδιότητες των φυτικών ινών

Συντάκτης: Έλλη Βασιλείου

Οι φυτικές ίνες συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου. Βελτιώνουν τα εεπίπεδα λιπιδίων στο αίμα μας. Ρυθμίζουν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και βοηθούν στον έλεγχο του σωματικού βάρους. Θέλετε και άλλα επιχειρήματα για να πειστείτε να τα εντάξετε στην καθημερινή σας διατροφή;

Ποιές είναι οι φυτικές ίνες

Οι φυτικές ίνες βρίσκονται στα φρούτα, στα λαχανικά, στα όσπρια, καθώς και σε όλα τα προϊόντα δημητριακών ολικής αλέσεως. Υπάρχουν δυο ειδών φυτικές ίνες, οι διαλυτές και οι αδιάλυτες. Και τα δυο είδη υπάρχουν σε διαφορετικές αναλογίες σε πολλά τρόφιμα. Καλές πηγές διαλυτών φυτικών ινών είναι η βρώμη, το κριθάρι, τα φρούτα, τα λαχανικά και τα όσπρια.

Υποστηρίζεται ότι οι διαλυτές ίνες καθαρίζουν το έντερο αποβάλοντας όλες τις επιβλαβείς ουσίες που θα μπορούσαν να προκαλέσουν καρκίνο του εντέου. Τόσο τα δημητριακά ολικής αλέσεως όσο και το ψωμό ολικής αλέσεως είναι πλούσιες πηγές αδιάλυτων φυτικών ινών. Υποστηρίζεται ότι οι αδιάλυτες ίνες βοηθούν στη μείωση των επιπέδων χοληστερίνης στο αίμα καθώς και του κινδύνου για καρδιακό επεισόδιο.

Οι ευεργετικές ιδιότητες των φυτικών ινών:

  • Καλή λειτουργία του εντέρου: οι φυτικές ίνες, κυρίως οι αδιάλυτες, συβάλλουν στην πρόληψη και μειώνοντας τον χρόνο διέλευσης τους από το γαστρεντερικό σωλήνα. Το αποτέλεσμα αυτό ενισχύεται εάν η λήψη φυτικών ινών συνοδεύεται και από αυξημένη κατανάλωση νερού. Με την καλή λειτουργία του εντέρου μειώνεται ο κίνδυνος για εμφάνισης εκκολπωμάτωσης ή αιμορροϊδων, όπως, επίσης, και καρκίνου του παχέος εντέρου.
  • Ρύθμιση επιπέδων γλυκόζης στο αίμα: οι διαλυτές φυτικές ίνες καθυστερούν την πέψη και την απορόφηση των υδατανθράκων, περιορίζοντας έτσι την αύξηση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα μετά το γεύμα και της απόκρισης της ινσουλίνης. Η κατανάλωσή τους μπορεί να βοηθήσει τους πάσχοντες από διαβήτη ώστε να ρυθμίζουν καλύτερα τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα τους.
  • Βελτίωση επιπέδων λιπιδίων στο αίμα: μεμονωμένες διαλυτές φυτικές ίνες, όπως η πηκτίνη, το πίτουρο ρυζιού ή βρώμης, μειώνουν τα επίπεδα της ολικής χολιστερόλης στο αίμα αλλά και της λεγόμενης “κακής χοληστερόλης”, LDL μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες προστατεύει και από τα καρδιακά νοσήματα.
  • Έλεγχος σωματικού βάρους: με την κατανάλωση των φυτικών ινών, αυξάνεται ο όγκος της τροφής που καταναλώνουμε χωρίς να προσθέτονται θερμίδες, με αποτέλεσμα να προκαλούν κορεσμό, συμβάλλοντας έτσι στον έλεγχο του βάρους.

Συντάκτης: Έλλη Βασιλείου,

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.