Επιχειρηματικά μυστικά

Συντάκτης: Σπυριδούλα Τσομή

Influence:

Η διοίκηση μιας επιχείρησης αποτελεί μια μεγάλη, συνεχή δέσμευση, μέσα από την οποία στοχεύετε το κέρδος, κατά κύριο λόγο το οικονομικό, μα γιατί όχι και το συναισθηματικό – κοινωνικό. Ποια λοιπόν είναι αυτά που πρέπει να προσέξετε για να εξασφαλίσετε την επιτυχία της επιχείρησής σας; Πως θα καταφέρετε να κρατηθείτε στην αγορά;

Αναλύοντας επιτυχημένες επιχειρήσεις διαφόρων κλάδων, διαπιστώνουμε ότι υπάρχουν κάποιοι παράγοντες που συντελούν στην επιτυχία ή όχι μιας επιχείρησης. Προσέξτε αυτούς και μεγιστοποιείστε τις πιθανότητες επιτυχίας της δικής σας επιχείρησης. Συνοψίζοντας αυτούς τους παράγοντες, σας παρουσιάζουμε τα 15 βήματα ή επιχειρηματικά μυστικά που θα πρέπει να προσέξετε από την αρχή και καθ’ όλη τη διάρκεια διοίκησης της επιχείρησής σας.

Έρευνα αγοράς: Πρωταρχικό βήμα έτσι ώστε να μάθετε αν η ιδέα σας υπάρχει ή όχι. Να διαπιστώσετε αν είναι ήδη ξεπερασμένη ή πολύ μπροστά από την εποχή της. Αυτό μπορείτε να το  κάνετε και μόνοι σας από το Internet, σε φίλους ή γνωστούς ή σε επιλεγμένη ομάδα ατόμων που θα αντιπροσωπεύει το target group των πελατών στους οποίους στοχεύετε.

Το σημείο που θα επιλέξετε: Όσο κι αν σας φαίνεται περίεργο, είναι το 70% της επιτυχίας. Είναι  ρίσκο στην αρχή να επιλέξετε ένα κεντρικό σημείο, λόγω του ακριβότερου ενοικίου, μα αν το τσιγκουνευτείτε θα χάσετε!  Γιατί ακόμα και αν θεωρείτε τον εαυτό σας καλό, που μπορεί να είσαστε, σε ένα μη πολυσύχναστο μέρος θα δυσκολευτείτε πολύ να μαθευτείτε, μα και να αναπτυχθείτε, μιας και η προσέλευση των ανθρώπων θα είναι λιγότερη.

Πίστη σε ό,τι κάνετε: Αν διαπιστώσετε ότι η ιδέα σας πράγματι αξίζει να υλοποιηθεί, το επόμενο βήμα είναι να  πιστέψετε δυναμικά σ’ αυτή. Αν δεν υπηρετείτε πιστά αυτό που κάνετε, όσα χρήματα και να έχετε για να επενδύσετε, η ιδέα σας δεν θα αξίζει τίποτα.

Να γίνετε αγαπητοί: Είναι αλήθεια ότι όσοι συναλλάσσονται με κόσμο χρειάζεται να είναι πάρα πολύ κοινωνικοί και αρκετά ανεκτικοί. Όσο πιο πολύ καταλαβαίνετε και επικοινωνείτε με τον κόσμο, τόσο καλύτερη σχέση θα έχετε με το κοινό και τους συνεργάτες σας.

Δικτυωθείτε στο Internet: Ναι πια στις μέρες μας το βλέπετε παντού γύρω σας, είναι κομμάτι της καθημερινότητας. Η καλή γνώση και εμπειρία αυτού του μέσου επιβάλλεται, τόσο για διαφήμιση, όσο και για εύρεση συνεργατών – προμηθευτών, αναζήτηση πληροφοριών και e-banking.

Διαφημιστείτε: Δημοσιεύσεις στα περιοδικά, φυλλάδια, μπλούζες, όλα έχουν στόχο να σας μάθει το κοινό και να σας προτιμήσει. Ξεχωρίστε λοιπόν με όμορφο σχέδια και έξυπνα σλόγκαν.

Με στόχο το εξωτερικό: Η αγορά είναι ένας αστείρευτος κόσμος. Η γειτονιά σας ή η διπλανή πόλη είναι λίγη, ενώ μπορεί να υπάρχουν πολλοί  πελάτες σε άλλη χώρα που επίσης να χρειάζονται αυτό που εσείς μπορείτε να προσφέρετε.

Οι άλλες επιχειρήσεις είναι πελάτες: Πολλοί ξεχνούν ότι επιχειρηματικότητα δεν σημαίνει μόνο πουλάω κάτι στο κοινό, αλλά επίσης σημαίνει πουλάω κάτι σε επιχειρήσεις ή και στο Δημόσιο, το λεγόμενο business to business (Β2Β).

Ποτέ μην ξεκινήσετε με δάνειο: Στο αρχικό στάδιο ο δανεισμός είναι απαγορευτικός. Να επενδύετε πάντα μέρος των κερδών. Τα δάνεια χρειάζονται όταν η επιχείρηση είναι ήδη κερδοφόρα με στόχο την επέκτασή της.

Μη φοβάστε ότι θα αποτύχετε: Στην Ελλάδα το 55 – 60% των νέων επιχειρήσεων κλείνουν στην πρώτη τριετία. Κάθε νέα επιχείρηση έχει το ρίσκο της, όμως να μη φοβάστε την ανάπτυξη και τις ευθύνες που αυτή συνεπάγεται.

Μάθετε όσα περισσότερα μπορείτε πάνω σ΄ αυτό που σας ενδιαφέρει να επενδύσετε: Παρακολουθείστε σεμινάρια,  διαβάστε βιβλία, επικοινωνήστε με αγορές, ταξιδέψτε.

Κατοχυρώστε την ιδέα σαςΑν κάνετε μια εφεύρεση, μια καινοτομία και δεν την προστατέψετε με πατέντα, τότε αμέσως μπορεί κάποιος άλλος να την κατοχυρώσει. Επισήμως στην Ελλάδα έχουμε μόνο 15 με 18 πατέντες το χρόνο, ενώ στην Αγγλία μερικές χιλιάδες.

Δημιουργήστε κάτι που θα σας κάνει να ξεχωρίσετε: Είτε πρόκειται για προϊόν, είτε για υπηρεσία, αυτό που χρειάζεται είναι να κάνετε κάτι ριζοσπαστικά διαφορετικό για να σας ξεχωρίσουν.

Να είστε ένας καλός ηγέτης: «Οι εργαζόμενοι είναι το πολυτιμότερο κεφάλαιο», δηλώνουν επιτυχημένοι επιχειρηματίες.

Καλοί ακροατές: Να βγαίνετε έξω και να ακούτε τον κόσμο. Μην κάνετε ποτέ ανοιχτά κριτική για τους άλλους. Μη χάνετε ποτέ την ψυχραιμία σας και να είστε σπάταλοι σε έπαινο προς τους συνεργάτες σας, όταν αυτοί κάνουν μια καλή δουλειά.

Αυτά είναι μερικά από τα σημεία που πρέπει να προσέξετε. Σίγουρα υπάρχουν πολλά ακόμα. Καθώς προχωράτε τον επιχειρηματικό σας δρόμο, θα βλέπετε, θα μαθαίνετε, θα προσαρμόζεστε. Εμείς απλά σας ευχόμαστε να είναι μακρύς και καρποφόρος δρόμος!

Συντάκτης: Σπυριδούλα Τσομή,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr