Ενεργοποιήστε τον μεταβολισμό σας

Συντάκτης: Φανή Μπακαλιού, Διατροφολόγος

Ενεργοποιήστε τον μεταβολισμό σαςΨάχνετε να βρείτε απλούς και νόστιμους τρόπους να ενεργοποιήσετε τον μεταβολισμό σας; Σας έχουμε καλά νέα! Γύρω μας, μέσα στην ίδια την κουζίνα μας, υπάρχουν τρόφιμα που έχουν το κάτι παραπάνω και τα κάνει λίγο πιο μαγικά από τα υπόλοιπα στο θέμα του μεταβολισμού. 

Η διαφορά τους βρίσκεται σε κάποια συστατικά που προκαλούν μεγαλύτερη θερμογένεση ή απλά συμβάλλουν στην ευεξία του οργανισμού. Έτσι ενεργοποιούν ή κρατάνε τον μεταβολισμό σε υψηλότερο επίπεδο. Σας παρουσιάζουμε ορισμένα από αυτά.

Νερό

Ένα με δύο ποτήρια νερού πριν από κάθε γεύμα έχουν διπλή δράση: σας δίνουν την αίσθηση της πληρότητας και ενεργοποιούν τα μονοπάτια καταβολισμού υδατανθράκων, λιπών και πρωτεϊνών. Υπολογίζεται ότι η απώλεια βάρους είναι 2,5 κιλά μεγαλύτερη σε διάστημα 3 μηνών για τα άτομα που πίνουν περισσότερο από 6 ποτήρια νερό την ημέρα, σε σχέση με αυτά που πίνουν λιγότερο.

Προϊόντα ολικής άλεσης

H βρώμη, τα δημητριακά πρωινού, το πολύσπορο ψωμί ή το καστανό ρύζι προσφέρουν τρία σε ένα: υπέροχη γεύση, αίσθηση πληρότητας και άριστη λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Περιορίζουν την απορρόφηση λίπους από το εντερικό επιθήλιο και διατηρούν το επίπεδο γλυκόζης στο αίμα σε σταθερό χαμηλό επίπεδο.

Άπαχο κρέας

Ενεργοποιήστε τον μεταβολισμό σαςΟι πρωτεΐνες έχουν υψηλή θερμογενετική ικανότητα: καίμε το 30% των θερμίδων από το φαγητό που τρώμε κατά τη διάρκειας της πέψης (έτσι, από τις 300 θερμίδες του φιλέτου από κοτόπουλο που θα φάμε, οι 90 θα ξοδευτούν στην πέψη του). Την ίδια δράση προσφέρουν το άπαχο μοσχαρίσιο κρέας, τα πουλερικά, τα ψάρια και το αυγό.

Ημι-αποβουτυρωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα

Είναι πλούσια σε ασβέστιο και βιταμίνη D και βοηθάνε στη διατήρηση της μυϊκής μάζας, που έχει πολύ έντονο μεταβολισμό. Δύο μερίδες ημι-άπαχα γαλακτοκομικά προϊόντα την ημέρα συμβάλλουν στη διατήρηση των μυών και την ευρωστία. 

Πράσινο τσάι

Τέσσερα φλιτζάνια πράσινο τσάι την ημέρα, σε συνδυασμό με ισορροπημένη διατροφή, θα σας βοηθήσουν να χάσετε περισσότερο από 2,5 κιλά σε 8 εβδομάδες, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο έγκυρο επιστημονικό περιοδικό The American Journal of Clinical Nutrition. Απογειώστε τη διατροφική του αξία προσθέτοντας λίγο μέλι και σταγόνες λεμονιού.

Καφές

Η καφεΐνη ενεργοποιεί το κεντρικό νευρικό σύστημα και προκαλεί έκκριση αδρεναλίνης, που σε μικρή ποσότητα μας κρατάει σε εγρήγορση.  Ο καφές βελτιώνει την αθλητική απόδοση στους αθλητές αντοχής και συντελεί στη γρήγορη αποκατάσταση του μυϊκού γλυκογόνου αμέσως μετά από αυτή.

Φακές

Θεωρείται το φαγητό των φτωχών. Είναι, όμως, από τα πιο πολύτιμα. Ένα φλιτζάνι φακές καλύπτει το 35% των ημερήσιων αναγκών μας σε σίδηρο. Όταν έχουμε έλλειψη αυτού του μετάλλου, ο μεταβολισμός μας πέφτει, αφού ο οργανισμός δεν έχει αρκετή ενέργεια για να λειτουργήσει αποδοτικά. Βάλτε τες λοιπόν στο εβδομαδιαίο σας μενού και δεν θα βγείτε χαμένοι. Συνδυάστε τες με πράσινα φυλλώδη λαχανικά για καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου.

Κόκκινες πιπεριές

Καψαϊκίνη, το συστατικό που δίνει τις κόκκινες πιπεριές το κάψιμό τους και ενεργοποιεί τον μεταβολισμό καίγοντας περισσότερες θερμίδες. Όσοι είστε θαρραλέοι, καταναλώστε τες ωμές, μπορείτε να τις προσθέσετε σε κομμάτια ή σε σκόνη στα όσπρια, τις σάλτσες, τις σούπες, στο κρέας και τις σαλάτες. 

Πηγές

  • American Chemical Society’s
  • Texas Health Ben Hogan Sports Medicine
  • The Journal of Applied Physiology
  • The American Journal of Clinical Nutrition

Συντάκτης: Φανή Μπακαλιού, Διατροφολόγος

Εκπαιδευτικός – Διατροφολόγος με σπουδές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Αποφοίτησε από το τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού…