Αθλητισμός από την παιδική ηλικία

Συντάκτης: Σπυριδούλα Τσομή

Influence:

Ο αθλητισμός είναι ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο στη ζωή και στην καθημερινότητα του παιδιού. Είναι αλήθεια ότι το μικρό σας αγαπάει το παιχνίδι, την διασκέδαση, την άσκηση, το να μαθαίνει και να  δοκιμάζει τα όρια και τις δυνατότητές του.

Μία πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι μεταξύ παιδιών 6-12 ετών μόνο το 64% των αγοριών και το 50% των κοριτσιών μπορούσαν να διανύσουν 1.500 μέτρα σε λιγότερο από 12’ της ώρας, ενώ μόνο το 60% των αγοριών και το 30% των κοριτσιών μπορούσαν να κάνουν πάνω από μία έλξη σε μονόζυγο και να φέρουν το σαγόνι στο ύψος της μπάρας.

Τα οφέλη της άθλησης είναι σίγουρα πάρα πολλά και σε πολλούς και διαφορετικούς τομείς. Έτσι θα αναλύσουμε και θα αναφερθούμε ξεχωριστά σε όλα αυτά που παίρνει το παιδί μέσα από τις διάφορες αθλητικές δραστηριότητες:

Σωματικά οφέλη:

  • Το παιδί αποκτά καλύτερο έλεγχο του σώματος και των κινήσεών του, βελτιώνειτα αντανακλαστικά του και αναπτύσσει συγχρονισμό μεταξύ ματιών και άκρων.
  • Έχει ανακαλυφθεί ότι μέσω της άσκησης βελτιστοποιεί σημαντικές λειτουργίες, όπως αυτές της μνήμης και της συγκέντρωσης και αυτό οφείλεται στην αύξηση μεταφοράς οξυγόνου στον εγκέφαλο, την αναγέννηση νευρώνων, την αύξηση ορμονικών επιπέδων σεροτονίνης κ.ά.
  • Επίσης με την άσκηση δυναμώνουν τα οστά, οι μύες, οι αρθρώσεις και η καρδιά, καθώς και οι πνεύμονες.
  • Συνεπώς το παιδί διατηρεί μία σωστή σωματική κατάσταση και ένα υγιές και φυσιολογικό βάρος.

Κοινωνικά Οφέλη:

  • Βοηθά το παιδί στη γρηγορότερη και ουσιαστικότερη κοινωνικοποίησή του.
  • Μαθαίνει να συμμορφώνεται και να ακολουθεί συγκεκριμένους κανόνες.
  • Αναπτύσσει αισθήματα συνεργασίας και ομαδικότητας για την επίτευξη ενός κοινού στόχου.
  • Η άσκηση ενισχύει την πνευματική, άρα και την σχολική απόδοση.
  • Σέβεται τα δικαιώματα των άλλων καιανταγωνίζεται σε υγιείς συνθήκες.
  • Κατανοεί ότι πρέπει να προσπαθήσει ακόμα περισσότερο αν θέλει να διακριθεί και να ξεχωρίσει από το σύνολο.
  • Ακαδημαϊκά επίσης βοηθάει το παιδί σε επαγγελματικούς δρόμους που ανοίγονται μπροστά του.

Μακροπρόθεσμα δε, το παιδί μαθαίνει να φροντίζει τον εαυτό του, το σώμα του, τη διατροφή του και ακολουθεί συνολικότερα έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, αποφεύγοντας  καταχρήσεις όπως το αλκοόλ, το κάπνισμα ή τη χρήση ουσιών κ.α.

Συναισθηματικά οφέλη:

  • Έχει παρατηρηθεί μία αισθητή μείωση του άγχους.
  • Αναπτύσσει μία θετική στάση απέναντι στη ζωή.
  • Διδάσκει στο παιδί το πώς να ελέγχει τα συναισθήματά του.
  • Παρέχει ευκαιρίες για αυτοπροβολή.
  • Έχει αυτοπειθαρχία, υπευθυνότητα, θέληση, αυτοπεποίθηση.
  • Αποκτάει την ικανότητα καθορισμού στόχων, υπερπήδησης εμποδίων και αντιμετώπισης της ήττας.
  • Αναπτύσσει αρετές, όπως σεβασμό προς το συμπαίκτη και τον αντίπαλο, τιμιότητα και δικαιοσύνη.
  • Αναπτύσσει δεξιότητες διαπραγμάτευσης και ηγεσίας.
  • Γεμίζει τον ελεύθερο χρόνο του και είναι ένα καλό κίνητρο για να ξεκολλήσει από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια.
  • Μαθαίνει πώς να εστιάζει την προσοχή του, καθώς και πώς να έχει υπομονή, επιμονή και  θάρρος.

Σε μερικές περιπτώσεις το  παιδί δεν θέλει να ασχοληθεί με το άθλημα που επιλέγουν οι γονείς. Τότε καλύτερα είναι οι γονείς να σκεφτούν και άλλες δραστηριότητες, μέχρι το παιδί να βρει αυτό που του αρέσει και του ταιριάζει. Καλό είναι να επιλέξει αυτό και σιγά – σιγά μέσα  από τον αθλητισμό, να αναδυθούν τα ταλέντα του!

Τώρα που ανοίγει λοιπόν ο καιρός, είναι η κατάλληλη εποχή για να ενδιαφερθείτε για αθλητικές δράσεις και να ενισχύσετε τα  παιχνίδια στη φύση!

Συντάκτης: Σπυριδούλα Τσομή,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr