24/09/2017

Ποιο είναι το σχήμα του σώματός σου;

Μιλώντας για το σχήμα του γυναικείου ή του ανδρικού σώματος στη διατροφή δεν μας ενδιαφέρει πρωτίστως η ομορφιά του, αλλά η συσχέτιση με την υγεία ή την παθογένεια. Ακραίες τιμές στις περιμέτρους του στήθους, της μέσης, της κοιλιάς και της περιφέρειας καθρεφτίζουν ανισορροπίες στη διατροφή, τη φυσική δραστηριότητα και την ψυχολογία. Καθορίζουν την παθογένεια και την προδιάθεση σε κάποιες ασθένειες. Επίγνωση των κινδύνων μπορεί να μας βοηθήσει να λάβουμε κάποια μέτρα για την προστασία της υγείας μας.

Δείτε λοιπόν σε ποια σχήμα ανήκετε:

Ανάποδο τρίγωνο

Φαρδιοί ώμοι, λεπτή μέση, στενή περιφέρεια. Τα άτομα με σώμα τριγωνικό θυμίζουν αθλητές της κολύμβησης. Έχουν συνήθως μεγάλη μυική μάζα, σωστή αναλογία βάρους προς ύψος, έντονο μεταβολισμό και  χαμηλή συγκέντρωση λίπους. Τα επινεφρίδιά τους εργάζονται έντονα, είναι συνήθως άτομα δραστήρια και δείχνουν αδυναμία σε τρόφιμα που είναι άμεσες πηγές ενέργειας όπως γλυκά και αμυλούχα τρόφιμα ή αλμυρά & πικάντικα σνακ.

Είναι επιρρεπείς σε προβλήματα με την καρδιά και τον εγκέφαλο, ενώ η υπερβολική εκγύμναση μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης οστεοπόρωσης.

Η σωστή διατροφή μπορεί να κάνει θαύματα. Προτείνουμε άπαχη πρωτεΐνη από ψάρι, κοτόπουλο, αυγά, όσπρια και καρπούς, ώστε να έχουν σταθερή παροχή ενέργειας και περιορισμένη πρόσληψη υδατανθράκων όπως ζυμαρικά, ρύζι και πατάτες.

Το τένις, η κολύμβηση, η ποδηλασία, η κωπηλασία και τα το ανεβοκατέβασμα σκαλοπατιών μπορούν να τονώσουν και να βοηθήσουν πολύ.

Μήλο

Χαρακτηρίζονται από στενή περιφέρεια, γεμάτη μέση και για τα δύο φύλα και αυξημένο στήθος στις γυναίκες. Ενισχύεται πολύ με το πέρασμα της ηλικίας και κυρίως μετά την εμμηνόπαυση στις γυναίκες και με  υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ στους άνδρες.  Καθρεφτίζει συχνά ένα άτομο που είναι αγχώδες και ευαίσθητο στα εξωτερικά ερεθίσματα.

Το λίπος στο κέντρο του σώματος, διασπάται συνεχώς και κυκλοφορεί μέσα στο αίμα αυξάνοντας τον κίνδυνο για  υψηλή αρτηριακή πίεση, καρδιαγγειακά επεισόδια, σακχαρώδη διαβήτη, δυσκολίες στην πέψη, δυσκοιλιότητα και κατακράτηση υγρών.

Τα άτομα με σώμα μήλο επιθυμούν συχνά αμυλούχα τρόφιμα, φτιαγμένα από αλεύρι, λιπαρά, με έντονες γεύσεις, πολύ αλάτι και μπαχαρικά. Αντιδρούν πολύ καλά στη σωστή διατροφή και τη γυμναστική που λειτουργούν σαν σύμμαχοί τους. Βοηθήστε μειώνοντας το άμυλο της διατροφής (ρύζι, πατάτες, ζυμαρικά, ψωμί) και αυξάνοντας τις φυτικές ίνες από φρούτα και λαχανικά και την άπαχη ζωική πρωτεΐνη. Ενισχύστε τον μεταβολισμό και το συκώτι με σκόρδο και καυτερά. Αντιμετωπίστε τις απογευματινές παρασπονδίες με υγιεινά σνακ για να προλάβετε την πείνα σας. 

Οποιοδήποτε είδος αεροβικής γυμναστικής, όπως ελαφρύ τρέξιμο, κολύμβηση και ελαφριά βάρη είναι ιδανικά.

Αχλάδι

Κλασσικό σχήμα σώματος των γυναικών σε όλο τον κόσμο με λίπος κυρίως στην περιοχή των γλουτών και των μηρών.

Είναι πιο υγιεινό για μια γυναίκα να είναι αχλάδι παρά μήλο. Κινδυνεύουν περισσότερο από καρκίνο της μήτρας, ενδομητρίωση, οστεοαρθρίτιδα και εμφάνιση κυτταρίτιδας στην περιφέρεια. Η απώλεια βάρους και λίπους είναι μια δύσκολη προσπάθεια και απαιτεί περισσότερη αφοσίωση. Έτσι ο εντοπισμός της κατανομής σε νεαρή ηλικία βοηθάει την πρόληψη όλων των παραπάνω προβλημάτων νωρίς.

Οι γυναίκες και άνδρες αχλάδια νιώθουν έντονη ανάγκη για γλυκά, κρεμώδη και αμυλούχα τρόφιμα. Επηρεάζονται από τα συναισθήματά τους στη διατροφική τους συμπεριφορά, έτσι τα τακτικά γεύματα μπορούν να προστατέψουν από υπερφαγία και κακές διατροφικές  επιλογές. Η καθιστική ζωή ενισχύει το πρόβλημα της άνισης κατανομής λίπους κι έτσι η γυμναστική στο κάτω κυρίως μέρος του σώματος είναι σημαντική.

Τετράγωνο

Είναι ακόμη γνωστό σαν μπανάνα ή χάρακας. Έχουν ισότιμη κατανομή λίπους στο πάνω και το κάτω μέρος του σώματος, αλλά συσσωρεύουν πολύ λίπος και στην περιοχή της κοιλιάς.

Έχουν έντονο μεταβολισμό, δεν βάζουν βάρος εύκολα και είναι ευνοημένοι γιατί μπορούν να χαρούν το φαγητό με μεγαλύτερη άνεση. Φυσικά η υγιεινή Μεσογειακή διατροφή είναι πάντα σύμμαχός τους.

Για να αποκτήσουν περισσότερες καμπύλες τα άτομα της ομάδας αυτής πρέπει να βοηθήσουν με γυμναστική στους ώμους και την περιφέρεια.

Κλεψύδρα

To σώμα είναι σχηματισμένο με πολύ λίπος στο στήθος και τους γλουτούς και πολύ στενή μέση. Θεωρείται ιδανικό, όμορφο και θηλυκό. Οι γυναίκες με σχήμα κλεψύδρας είναι επιρρεπείς σε προβλήματα καρδιάς, διαβήτη και διάφορες μορφές καρκίνου.

Ιδανικά πρέπει να επιλέγουν άπαχη πρωτεΐνη και τρόφιμα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη για να ευνοείται ο καταβολισμός του λίπους. Η αποφυγή ζάχαρης, γλυκών, πατάτας και λιπαρών είναι απαραίτητη. Διαλέξτε φρούτα και λαχανικά σε κάθε γεύμα και συμπληρώστε με πρωτεΐνες και υδατάνθρακες με σύνεση χρησιμοποιώντας τη μέθοδο ¨του Πιάτου¨.
 

Πηγές

American Journal of Clinical Nutrition

SizeUSA

 

Φανή Μπακαλιού, MSc Διατροφολόγος

Ατομικά Προγράμματα Διατροφής

τηλ.2310 218989

κιν. 6932 881133  

https://nutriwise.blogspot.gr/

Facebook: Φανή Μπακαλιού Personal Nutrition Counseling


Share |