banner
24/11/2014

Διεθνής διάκριση για τον σχεδιασμό των ποδηλατοδρόμων της Αθήνας

Συντάκτης: Άκης Αδαμόπουλος, 15/05/2013

Διεθνής διάκριση για τον σχεδιασμό των ποδηλατοδρόμων της ΑθήναςΠαρά τις όποιες δυσκολίες στη χώρα μας, η έμπνευση και η σκέψη των Ελλήνων δεν έπαψε να είναι προοδευτική και να κοιτά στο μέλλον. Σχετικό παράδειγμα είναι η βράβευση της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ για το Μητροπολιτικό Δίκτυο Ποδηλατοδρόμων της Αθήνας στο Ευρωπαϊκό Συνέδριο της Βιέννης για το ποδήλατο (Velo City 2013). Η ομάδα του Πολυτεχνείου κατέκτησε το 3ο βραβείο «ποδηλατικών οραμάτων» («Cycling visionaries awards») και ο επικεφαλής καθηγητής, κ. Θάνος Βλαστός, μιλαει στο flowmagazine.gr για το όραμα και τη διάκριση αυτή.

Η μελέτη, πέραν της επιστημονικής ομάδας, είχε τη βοήθεια ποδηλατών της Αθήνας. Τα συγκεκριμένα άτομα συνεχώς πληθαίνουν, με αποτέλεσμα η ανάγκη για ποδηλατοδρόμους να φαντάζει απαραίτητη. Η μελέτη του ΕΜΠ για το μητροπολιτικό δίκτυο δρόμων αποκλειστικής κυκλοφορίας ποδηλάτων προβλέπει την κατασκευή 226 χιλιομέτρων ποδηλατοδρόμων με 36 λωρίδες ταχείας κυκλοφορίας. Το μήκος αυτό των δρόμων θα συνδέει τα προάστια με το κέντρο της Αθήνας.

"Διεθνής διάκριση για τον σχεδιασμό των ποδηλατοδρόμων της ΑθήναςΤο σχέδιο αυτό πρόκειται να αλλάξει το ρθυμιστικό σχέδιο της Αθήνας, που είναι σε εφαρμογή από το 1985" αναφέρει ο κ. Βλαστός στο flowmagazine.gr. Με τον όρο ρυθμιστικό σχέδιο, αναφερόμαστε στο σύνολο των στόχων, των κατευθύνσεων, των προγραμμάτων και των μέτρων που προβλέπονται από το νόμο ως αναγκαία για τη χωροταξική και πολεοδομική οργάνωσή της στα πλαίσια προγραμμάτων οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης. Μέσα από την πρόταση που κατέθεσε η ομάδα του ΕΜΠ, προβλέπεται μια πιο Ευρωπαϊκή Αθήνα, στην οποία οι ποδηλάτες θα μπορούν να κινηθούν άνετα και με ασφάλεια.

Σύμφωνα με τον κ. Βλαστό, ζητήθηκε μέσω του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος Αθήνας (ΥΠΕΚΑ) να εκπονήσουν σχεδιασμό για το αρτηριακό δίκτυο ποδηλάτων στην αυριανή Αθήνα. Όπως επισημαίνει ο καθηγητής του ΕΜΠ: "Ο συγκεκριμένος σχεδιασμός υποβλήθηκε στο Velo City και θεωρήθηκε σπουδαία και φιλόδοξη προοπτική".

Η μελέτη αν και έχει ήδη εκπονηθεί δεν φαίνεται να πραγματώνεται άμεσα. "Περιμένουμε εντός του επόμενου μήνα να γίνει προκύρηξη για να υπάρξει εργολάβος που θα κατασκευάσει το τμήμα Κέντρο-Φάληρο, του ευρύτερου Κηφισιά-Φάληρο" μας λέει ο κ. Θάνος Βλαστός. Όλες αυτές οι ενέργειες βέβαια, θα πρέπει να χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ.

Γνωρίζοντας την κατάσταση της πρωτεύουσας, η συγκεκριμένη κίνηση θα την έκανε περιβαλλοντικά συνεπή και ανθρώπινη , όπως οφείλει να είναι μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη σήμερα. Για να γίνει κάτι τέτοιο πραγματικότητα, θα πρέπει να αλλάξουν πολλά, όπως να συνεχίσουν να γίνονται έργα και σχεδιασμοί, να αλλάξει ο ΚΟΚ και να βελτιωθεί η κατάσταση για τα ποδήλατα, παίρνοντας χώρο από τα αυτοκίνητα. "Για όλα αυτά απαιτούνται εκτός από λεφτά και ένας άλλος πολιτισμός", υπογραμμίζει ο κ. Βλαστός στο flowmagazine.gr


Share |