Απλές ασκήσεις που ανακουφίζουν τον πόνο στη μέση

Συντάκτης: Θωμάς Κυργιόπουλος

Influence:

Είναι σύνηθες όταν νιώθουμε πόνο στη μέση να θέλουμε να ξεκουραστούμε. Όμως έρευνες έχουν αποδείξει ότι η άσκηση μπορεί να βοηθήσει καλύτερα στην ανακούφιση  του πόνου στη μέση.

Υπάρχουν συγκεκριμένες ασκήσεις που μπορούν να βοηθήσουν στην σταθεροποίηση της σπονδυλικής στήλης, αλλά και στην ενδυνάμωση των κοιλιακών μυών και των μυών της πλάτης, όπως και των ποδιών.

Βέβαια οι ασκήσεις αυτές, όπως είπαμε, είναι συγκεκριμένες καθώς υπάρχουν και άλλες που μπορεί πιθανότατα να επιδεινώσουν την κατάσταση και γι’αυτό πρέπει να αποφεύγονται.

Επίσης εάν κατά τη διάρκεια της άσκησης ο πόνος στη μέση είναι έντονος  και επιμένει, τότε είναι καλύτερο να σταματήσει η άσκηση και βέβαια να πάρουμε τη γνώμη ενός ειδικού.

Οι ασκήσεις που προτείνονται είναι οι παρακάτω…

  1. Ξαπλώνουμε ανάσκελα με τα γόνατα λυγισμένα, διπλώνουμε τα χέρια μας πίσω από τον αυχένα και σφίγγοντας στην κοιλιά μας, σηκωνόμαστε σε μια γωνία 30 μοιρών και επανερχόμαστε πίσω. Καλό είναι η συγκεκριμένη άσκηση να επαναλαμβάνεται σε τρία σετ των 15 επαναλήψεων.

  1. Ξαπλώνουμε ανάσκελα και λυγίζουμε το ένα γόνατο. Περνάμε μία πετσέτα κάτω από το πόδι μας που βρίσκεται στον αέρα και σιγά-σιγά τραβάμε προς το μέρος μας. Θα πρέπει να μείνουμε σ’ αυτή τη θέση για 15 έως 30 δευτ. και να επαναλάβουμε δύο έως τέσσερις φορές για κάθε πόδι. Αυτό που θα πρέπει να νιώσουμε είναι ένα ελαφρύ τράβηγμα στο πίσω μέρος του ποδιού μας.
  2. Ξαπλώνουμε μπρούμυτα με τα χέρια μας κάτω από τους ώμους. Πιέζουμε με τα χέρια μας μέχρι να σηκωθούν από το έδαφος οι ώμοι μας. Κρατάμε αυτή τη θέση για μερικά δευτερόλεπτα.
  3. Στεκόμαστε με τα χέρια και τα γόνατά μας στο έδαφος και σφίγγουμε τους κοιλιακούς. Σηκώνουμε προς τα πίσω το ένα μας πόδι κρατώντας τους γοφούς μας στη θέση τους και κρατάμε για 5 δευτ. Αλλάζουμε πόδι. Επαναλαμβάνουμε οκτώ ως 12 φορές για κάθε πόδι. Δοκιμάζουμε μετά να σηκώσουμε και το αντίθετο χέρι μπροστά.
  4. Επιλέγουμε αερόβια άσκηση, καθώς με την άσκηση αυτή δυναμώνουν οι πνεύμονες, η καρδιά και τα αγγεία. Με αυτής της μορφής την άσκηση επιτυγχάνουμε μείωση του βάρους και συνεπώς ανακούφιση από τους πόνους στη μέση. Το περπάτημα, η κολύμβηση και η ποδηλασία είναι ο κατάλληλος τρόπος για να αντιμετωπίσουμε τον πόνο στη μέση. Πρέπει να ξεκινάμε σιγά-σιγά με μικρά χρονικά διαστήματα και σταδιακά να αυξάνουμε τη διάρκεια. Αν κατά τη διάρκεια του περπατήματος ή της ποδηλασίας νιώσουμε πόνο στη μέση, τότε καλύτερα είναι ας δοκιμάσουμε την κολύμβηση, αποφεύγοντας βέβαια κινήσεις που έχουν σαν αποτέλεσμα στροφή του κορμού μας.

(διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στην επόμενη σελίδα)

Σελίδες: 1 2

Συντάκτης: Θωμάς Κυργιόπουλος,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr