Η απενεχοποίηση του καφέ

Συντάκτης: Φανή Μπακαλιού, Διατροφολόγος

Είστε λάτρης της καφεΐνης; Παλιές, αλλά και καινούριες έρευνες ενθαρρύνουν την κατανάλωση 1- 2 καφέδων την ημέρα γιατί:

  • Ένας καφές το πρωί βοηθάει στην εγκεφαλική λειτουργία, βοηθάει να είμαστε σε εγρήγορση και συγκεντρωμένοι σε αυτό που κάνουμε.
  • Καταπολεμά τη δυσκοιλιότητα.
  • Βελτιώνει τον μεταβολισμό.
  • Είναι πλούσιος σε αντιοξειδωτικά που προστατεύουν τα κύτταρά μας από τις βλαβερές ελεύθερες ρίζες.
  • Στις γυναίκες μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου του μαστού.
  • Ανακουφίζει από αλλεργίες
  • Μειώνει την πιθανότητα αναπτύξουν την ασθένεια Parkinson.
  • Μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης  διαβήτη τύπου ΙΙ, δημιουργίας πέτρας στην χολή και στα νεφρά, εμφάνισης κίρρωσης του ύπατος.
  • Αυξάνει την κοινωνικότητα.

Οι θετικές δράσεις του καφέ υπερκαλύπτονται από τις αρνητικές του, όταν ξεπερνάμε τα 2-3 φλιτζάνια την ημέρα.

  • Αυξάνει τα επίπεδα των λιπιδίων στο αίμα και επομένως τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής.
  • Ενισχύει τον κίνδυνο για εγκεφαλικό ή θρομβώσεις, αρθριτικά και οστεοπόρωση.
  • Αυξάνει την αρτηριακή πίεση
  • Δημιουργεί ταχυκαρδίες, αϋπνίες, ανησυχίες και έντονους πονοκεφάλους και ημικρανίες.
  • Δημιουργεί έντονους πόνους στο στομάχι και προβλήματα πέψης λόγω της έκκρισης των γαστρικών υγρών.
  • Η μεγάλη κατανάλωση συσχετίζεται με πρόωρο τοκετό, αποβολή, χαμηλού βάρους νεογνά και ανικανότητα σύλληψης.

Συντάκτης: Φανή Μπακαλιού, Διατροφολόγος

Εκπαιδευτικός – Διατροφολόγος με σπουδές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Αποφοίτησε από το τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού…