Αντιμετωπίστε το «Σύνδρομο της Δευτέρας»

Συντάκτης: Βάνα Νικολαΐδου

Όσα χρόνια κι αν περάσουν, από τότε που ήμασταν παιδιά μέχρι σήμερα ως κανονικοί ενήλικες, είτε είναι χειμώνας είτε καλοκαίρι, όταν πλησιάζει εκείνο το απόγευμα της Κυριακής, η διάθεση πέφτει, η μελαγχολία έρχεται, οι σκέψεις συννεφιάζουν. Τι μπορούμε να κάνουμε γι’ αυτό;

Νομίζαμε πως όλο αυτό που περιγράψαμε παραπάνω θα τελείωνε μαζί με το σχολείο. Λάθος. Οι υποχρεώσεις της ενήλικης καθημερινότητας, τα ραντεβού που θέλουμε να αποφύγουμε αλλά δεν μπορούμε, η δουλειά που μας περιμένει στο γραφείο, οι διαφόρων ειδών αγγαρείες, το εφιαλτικό 5ήμερο που ακολουθεί μέχρι το επόμενο ανέμελο Σαββατοκύριακο φαντάζουν εφιάλτες. Η καταραμένη «τσαγκαροδευτέρα» ξεκινάει για πολλούς από το δεύτερο μισό της Κυριακής, η σκέψη παίζει ύπουλα παιχνίδια και παρασύρει σ’ αυτά και το σώμα. Το γεγονός ότι θεωρούμε δεδομένο πως η κάθε Δευτέρα μας θα είναι χάλια, κάνει πολλούς να χάνουν τον ύπνο τους και μόνο στη σκέψη του ξυπνητηριού, να καταβάλλονται από ισχυρό άγχος ανεβάζοντας ακόμα και την αρτηριακή τους πίεση. Η αλλαγή δεν είναι και μικρή, αν σκεφτεί κανείς ότι το Σαββατοκύριακο κοιμόμαστε περισσότερο, ξυπνάμε διαφορετικές ώρες τρελαίνοντας τους κιρκάδιους ρυθμούς μας, ίσως και να πίνουμε λίγο παραπάνω ή να αλλάζουμε τις διατροφικές μας συνήθειες. Και μόνο στη σκέψη λοιπόν, ότι «από Δευτέρα τα κεφάλια μέσα» και «από Δευτέρα δίαιτα» αρκεί για να μας κάνει κουρέλι.

Τα 5 «κλειδιά» για τη λύση του προβλήματος

1. Καθιερώνουμε μια ευχάριστη συνήθεια που θα την επαναλαμβάνουμε κάθε Δευτέρα, είτε αυτό είναι ένας καφές με έναν φίλο, μια βόλτα, σινεμά, είτε το να μαγειρεύουμε το αγαπημένο μας φαγητό ή να απολαμβάνουμε κάποιο αγαπημένο σνακ που ούτως ή άλλως δεν καταναλώνουμε πάνω από μια φορά την εβδομάδα.

2. Αν είναι δυνατό, δε βάζουμε πότε ραντεβού με γιατρό οποιασδήποτε ειδικότητας, ούτε κάνουμε τσεκάπ. Και μόνο στη σκέψη ότι εκτός από τη δουλειά έχουμε να πάμε και στο γιατρό, αρκεί για να νιώσουμε ράκος.

3. Αν γυμναζόμαστε συστηματικά, ας γυμναστούμε και το Σαββατοκύριακο επιλέγοντας κάποια μορφή άσκησης ακόμα κι αν είναι πιο ήπια σε σχέση με άλλες μέρες. Κι αυτό γιατί αν μπούμε δυναμικά τη Δευτέρα, είναι πιθανό να είμαστε πιασμένοι την Τρίτη. Επίσης, ίσως μας φανεί δύσκολο να ξεκινήσουμε πάλι ύστερα από το διάλειμμα του Σαββατοκύριακου.

4. Αξιοποιούμε την Κυριακή μέχρι το τελευταίο της λεπτό και δε μαζευόμαστε από νωρίς. Αν έχουμε φύγει για διήμερο, επιστρέφουμε αργά το βράδυ. Έτσι, ούτε κίνηση συναντάμε, ενώ έχοντας αλλού το νου μας, είναι πιο εύκολο να γυρίσουμε σπίτι και να πέσουμε για ύπνο χωρίς να πολυσκεφτούμε το αύριο.

5. Αν έχουμε κάποιες υποχρεώσεις μέσα στο Σαββατοκύριακο, π.χ. έξτρα δουλειά, δεν τις αφήνουμε για Κυριακή απόγευμα ή βράδυ. Θα κάνει τα πράγματα χειρότερα δίνοντας την αίσθηση ότι η νέα εβδομάδα έχει ήδη ξεκινήσει! 

Συντάκτης: Βάνα Νικολαΐδου,

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr