Αλλάζοντας την αγορά μέσα από Ένα Κουτί Θάλασσα

Συντάκτης: Flowmagazine

Η δημιουργία μιας δίκαιης αγοράς ψαριών και θαλασσινών προχωράει ένα βήμα παραπέρα. Μπορούν οι καταναλωτές να έχουν στην πόρτα τους, μέσα σε 24 ώρες από τη στιγμή που θα αλιευθεί, φρέσκο ψάρι από κοινότητες παράκτιων ψαράδων, και να συμβάλλουν ενεργά στη δημιουργία μίας αγοράς που θα προστατεύει τις θάλασσές μας; Μπορούν, αν στηρίξουν το ανανεωμένο πρόγραμμα της Greenpeace Ένα Κουτί Θάλασσα.

Το πρόγραμμα επιστρέφει βελτιωμένο για να δείξει ότι η αγορά που λειτουργεί σε καθεστώς αδιαφάνειας και είναι γεμάτη με ψάρια και θαλασσινά που προέρχονται από καταστροφικές, σπάταλες και μη βιώσιμες πρακτικές δεν είναι μονόδρομος. Η συμμαχία μεταξύ ψαράδων χαμηλής έντασης, καταναλωτών και Greenpeace θέτει τις βάσεις για ένα νέο καταναλωτικό πρότυπο που θα αναγνωρίζει τα όρια των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και θα βασίζεται στις ανθρώπινες σχέσεις.

Γιατί κάποιος να συμμετάσχει στο “Ένα Κουτί Θάλασσα”:

  1. Η αγορά είναι γεμάτη με προϊόντα που καταστρέφουν τις θάλασσες
  2. Με το “κουτί”, θα ξέρει ακριβώς πότε, πού, πώς και από ποιόν αλιεύτηκε το ψάρι του
  3. Θα φτάσουν στην πόρτα του ψάρια και θαλασσινά αλιευμένα πριν μόλις 24 ώρες
  4. Θα στηρίξει έμπρακτα παράκτιες κοινότητες ψαράδων χαμηλής έντασης σε Λέρο & Λέσβο
  5. Θα έχει ενεργό ρόλο στη δημιουργία μίας δίκαιης αγοράς ψαριών και θαλασσινών

To πρόγραμμα θα διαρκέσει από τον Νοέμβριο μέχρι και τον Μάιο, δηλαδή την ίδια περίοδο που οι μηχανότρατες θα ερημώνουν τις ελληνικές θάλασσες και θα γεμίζουν την αγορά με προϊόντα που έχουν τεράστιο περιβαλλοντικό και κοινωνικό κόστος το οποίο, παρότι δυσθεώρητο, παραμένει κρυφό.

Η διαιώνιση της κατάστασης που συνεχίζει σε βάρος των θαλασσών, των παράκτιων ψαράδων χαμηλής έντασης, των παράκτιων κοινοτήτων και των καταναλωτών, οφείλεται σε μία σειρά από βασικούς παράγοντες: στην απουσία κρίσιμων πληροφοριών για την ταυτότητα των προϊόντων που υπάρχουν στην αγορά, στις χρόνιες παθήσεις στον έλεγχο και τη διαχείριση της αλιευτικής προσπάθειας και στο δαιδαλώδες και αδιαφανές σύστημα παραγωγής και διάθεσης αλιευτικών προϊόντων που διατρέχει ολόκληρο τον πλανήτη.

“Για να ανατρέψουμε την κατάσταση στον χώρο της αλιείας χρειάζεται μία συμμαχία ψαράδων χαμηλής έντασης και καταναλωτών, που θα επαναπροσδιορίσει τη σημασία του ποιοτικού ψαριού,” είπε ο Άλκης Καφετζής, υπεύθυνος της εκστρατείας για το θαλάσσιο περιβάλλον στην Greenpeace. “Ποιοτικό ψάρι σημαίνει φρέσκο, υπεύθυνα αλιευμένο ψάρι, με βάση αυτό που μπορεί να δώσει η θάλασσα και όχι αυτό που επιτάσσει η αγορά. Συνδέει τον καταναλωτή με τον παραγωγό και τον τόπο του και δεν τον αντιμετωπίζει ως τον παθητικό αποδέκτη του τελικού προϊόντος, αλλά έναν βασικό κρίκο στη σωστή αξιοποίηση ενός πόρου που ανήκει σε όλους: τις θάλασσές μας,” συμπλήρωσε ο κ. Καφετζής.

Οι ψαράδες χαμηλής έντασης που συμμετέχουν στο πρόγραμμα χρησιμοποιούν εργαλεία που έχουν μικρές επιπτώσεις στη θαλάσσια ζωή και αλιεύουν με τρόπους που επιτρέπουν στη θάλασσα να αναγεννηθεί. Σεβόμενοι τη θάλασσα, βγάζουν το μεροκάματό τους και αποτελούν κεντρικό πυλώνα της οικονομίας και της παράδοσης των παράκτιων κοινοτήτων.

Η Greenpeace καλεί όσους θέλουν να συμμετάσχουν στον αγώνα για την προστασία των θαλασσών μας από την υπεραλίευση να μπουν στην ιστοσελίδα της οργάνωσης και να γίνουν ενεργό κομμάτι αυτής της προσπάθειας, που στόχο έχει να αλλάξει το μέλλον της αλιείας και των θαλασσών.

Συντάκτης: Flowmagazine,

Ο στόχος του flowmagazine.gr είναι να προβάλλει τις θετικές ιδέες, δράσεις και πληροφορίες από την Ελλάδα και τον κόσμο…